نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 17:20

برگزاری بیست و یکمین جشنواره زکات در ایلام

رئیس ستاد زکات کشور گفت: بیست و یکمین جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان ایلام برگزار شده که مجاهدان راه بایستی بیش از گذشته به افق های نوپدید زکات توجه داشته و نهضت احیا و ترویج فریضه زکات را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین مهری رئیس ستاد زکات کشور در همایش علمی ترویجی تکریمی زکات در استان ایلام گفت: بیست و یکمین جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان ایلام برگزار شده که این فریضه علاوه بر آیات قرآن در روایات ائمه اطهار نیز تاکید بسیاری شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فراهم سازی سالانه همایش زکات را یک تفضل از جانب خدا بر جمهوری اسلامی می‌داند و بارها در این خصوص به همکاری مسئولان نظام در این زمینه تاکید کرده تا به ببخش الهی پناه ببریم.

رئیس ستاد زکات کشور ادامه داد: در دو جا رهبری از بحث عفو الهی صحبت کرده که اول موضوع زکات و دوم جمعیت است.

وی یادآور شد: باید در این زمینه کار تحقیقاتی، معرفتی و علمی داشته و مجاهدان راه بیش از گذشته به افق های نوپدید زکات توجه و نهضت احیا و ترویج فریضه زکات را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری اظهار داشت: تقریبا هر هفته سعی شده با حضور بزرگان اصحاب زکات جریان سازی فریضه زکات را در کشور دنبال کرده تا بتوانیم همان نهضت احیا، ترویج و فرهنگ موردنظر مقام معظم رهبری را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر نهضت زکات در جامعه اسلامی فرهنگ سازی، نهادینه سازی و احیا گردد مردم مسلمان ضعیف از طریق زکات توانمند و اشتغال گر شده و کرامت انسانی آن ها نیز حفظ می شود.

رئیس ستاد زکات کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با نشست ها، تبیین ها و فرهنگ سازی فریضه زکات روزی در نظام اسلامی بعنوان یک حکم شاخص چهره فقر و فقیر از نظام پاک شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 997887

مهمترین اخبار ایران و جهان: