نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 18:30

«آیت الله مصباح یزدی» گفتمان ساز تمدن انقلاب اسلامی بود

قم- رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تمدن است افزود: شخصیت هایی همانند آیت الله مصباح یزدی گفتمان سازی این تمدن هستند.

ه گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین عباسی ظهر یکشنبه در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی از جمله چهره‌های شاخص حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی بوده است و علامه مصباح یزدی به گردن حوزه علمیه حق بزرگی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: شخصیتی همانند آیت الله مصباح یزدی در تربیت نیروها در عرصه علوم انسانی نقش مؤثری داشت و تلاش‌های ایشان در این عرصه مصداق مجاهدی بود که هرگز خسته نمی‌شد و از پا می‌نشست.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی قبل از انقلاب اسلامی نیز در برابر هجوم اعتقادی جریان‌های چپ و مارکسیسم ایستادگی می‌کرد و به عنوان یک نظریه پرداز گفتمان انقلاب اسلامی، در صحنه حضور داشت.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی با تمام اعتقاد و وجود به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزید و آن را نقطه عطفی در تاریخ بشریت می‌دانست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر جریان‌ها آن است که این انقلاب از یک گفتمان و فرهنگ خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تمدن است افزود: شخصیت‌هایی همانند آیت الله مصباح یزدی گفتمان سازی این تمدن هستند.

عباسی عنوان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به آیت الله مصباح یزدی بسیار حساسیت داشتند و همواره ایشان مورد هجوم دشمنان قرار می‌گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شهادت سردار سلیمانی بیان داشت: سردار پرافتخار اسلام حق بزرگی بر گردن امت اسلام و ملت ایران و منطقه دارد.

عباسی ادامه داد: دشمنان مستکبر و استعمارگر تلاش داشتند تا نقشه‌ها و توطئه‌های خطرناکی را برای ایجاد یک جنگ طولانی مدت در منطقه طراحی کنند، اما با فداکاری شهید سلیمانی، رزمندگان و شهدای مدافع حرم این امر خنثی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948287

مهمترین اخبار ایران و جهان: