نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 22:41

تعطیلی اصناف تایباد به علت صرفه جویی در مصرف گاز / آمادگی امکانات برای اسکان موقت

فرماندار تایباد گفت: جهت صرفه جویی در مصرف گاز، اصناف و فروشگاه های تایباد تعطیل خواهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، مهدی دونده امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران تایباد اظهار کرد: همه اصناف به غیر از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی ها، داروخانه ها، میوه فروشی ها و اغذیه ها تا روز دوشنبه تعطیل خواهند شد که علت آن صرفه جویی در مصرف گاز است.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران تایباد افزود: خوابگاه های مدارس و سالن های ورزشی هم در صورت قطع احتمالی گاز آماده اسکان موقت و اضطراری هستند و در روستاها نیز از امکانات دهیاری ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: در روز گذشته، میزان یک میلیون و 560 هزار متر مکعب گاز در شهرستان تایباد مصرف شده و خود بحران و احتمال قطعی را نشان می دهد که به همین دلیل گاز مرغداری ها و پمپ سی.ان.جی قطع شده است.

دونده ادامه داد: نیروهای انتظامی بر تعطیلی اصناف نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف از قطعی گاز، برخورد قانونی صورت می گیرد.

فرماندار تایباد بیان کرد: در صورت اجبار به اسکان اضطراری، تجهیزات گرمایشی مساجد و حسینیه ها به کمک مراکز اسکان خواهند آمد و قابل ذکر است که اکنون 45 تن گاز مایع جهت استفاده در شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی، شن شویی ها و کوره های آجرپزی هم در صورت نیاز تعطیل خواهند شد و به دلیل ریزش نزولات جوی و ایجاد منبع آبی برای کشاورزان، برق 35 حلقه چاه موجود شهرستان قطع می شود.

دونده اضافه کرد: همه جاده های مواصلاتی تایباد لغزنده هستند و راهداران با کمک ماشین آلات شهرداری ها نیز نقاط بحرانی را ایمن سازی می کنند؛ اما انتظار می رود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 973543

مهمترین اخبار ایران و جهان: