نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 01:12

بروز بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مشروبات الکلی است

یاسوج_ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بروز بخشی از جرایم و آسیب های اجتماعی در استان به دلیل مصرف مشروبات الکلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی مهر شامگاه سه شنبه در نشست کمیته پیشگیری و مقابله با مشروبات الکلی، افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری در آگاهی بخشی نسبت به مضرات و آسیب‌های مصرف مشروبات الکلی دارند.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی نسبت به آثار مخرب مصرف مشروبات الکلی، اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی مقابله با مصرف مشروبات الکلی به ویژه آگاهی بخشی در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در کنار مقابله با مصرف مشروبات الکلی در استان، باید موضوع مهم درمان مصرف کنندگان این مواد و پیشگیری و فرهنگ سازی نیز در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

هاشمی مهر خاطرنشان کرد: باید کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم استان در زمینه آثار زیانبار مصرف مشروبات الکلی در نقاط مختلف برگزار شود.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از میراث فرهنگی، صنعت و معدن، شهرداری و دستگاه قضائی شد و گفت: کنترل و نظارت بر باغات مستقر در جاده آبشار یاسوج توسط این کمیته انجام شود.

هاشمی مهر خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای جوانان بایستی با بهینه سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریحات سالم زمینه نشاط را برای این قشر فراهم آورد.

وی اجرای برنامه‌ای فرهنگی در حوزه پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی را مهم برشمرد و بیان داشت: در کاهش مصرف مشروبات الکلی اجرای برنامه‌های فرهنگی تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909644

مهمترین اخبار ایران و جهان: