نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 17:27

نظر دانشمندان دلسوز برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: از نظر خبرگان، دانشمندان دلسوز و افراد صاحب نظر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم در جامعه بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا از سبک زندگی و سیره فاطمی و علوی در زندگی فردی و اجتماعی الگو بگیریم.

امام جمعه گناوه گفت: در ایام فاطمیه مجالس و مراسم‌های خوبی در حال برگزاری است که باید حضور پررنگ در این مجلس داشته باشیم و از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و مکتب فاطمی روح تقویت ایمان و چگونه زندگی کردن را بیاموزیم.

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خط بطلان بر این عقیده می‌کشد که حضرت مسیح به صلیب کشیده و کشته شد و می‌فرماید که حضرت عیسی به صلیب کشیده نشد و کشته نشده بلکه نزد خداوند زنده است و با ظهور امام زمان (عج) به ایشان اقتدا می‌کند.

وی گفت: امروز تمام شرک و کفر بر علیه اسلام هستند و دین داران حقیقی و امروز پیروان راستین ادیان آسمانی و پیامبر الهی از یک سو باید تلاش کنند تا آموزه‌های راستین و بی پیرایه پیامبران الهی را به ملت‌ها عرضه کنند و آنها را از خرافه‌ها دور نگه دارند و از سوی دیگر گام‌هایی را برای نزدیک شدن ادیان آسمانی به همدیگر بردارند و تلاش کنند تا برابر کسانی که به ادیان الهی اعتقادی ندارند بتوانند در برابر کفر و دنیاپرستی مدرن فائق آیند.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار خانواده شهدای شاهچراغ با رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب این حادثه را یک حادثه تلخ و ماندنی در تاریخ عنوان فرمودند.

وی ادامه داد: نکته دیگر در فرمایشات رهبری در این دیدار این بود که چه کسانی این حادثه تلخ و چه کسانی داعش و داعشی ها را به وجود آوردند و پشت پرده این جنایات هستند..

وی اضافه کرد: همان کشورهایی که به دروغ داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند، خود عامل اصلی باعث به وجود آوردن گروه تروریستی داعش بوده و در کشورهایی نظیر سوریه، افغانستان و عراق جنایات بزرگی انجام داده‌اند.

وی گفت: این کشورها امروز به دروغ خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند در حالی که در این کشورها خسارات زیادی را بر زیرساخت‌ها و اموال کشورها وارد کردند.

وی گفت: لذا رهبری فرمودند نباید گذاشت این حادثه تروریستی به دست فراموشی سپرده شود و همه دستگاه‌های فرهنگی رسانه‌ای باید این حادثه را ترسیم و تبلیغ کنند.

نظر دانشمندان دلسوز برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده شود

ضرورت جهاد تبیین در جامعه

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز بسیاری از جوانان از حوادث تلخی که از ابتدای انقلاب تاکنون و در طول ۴۳ سال از سوی معاندین و منافقان انجام شده است اطلاعی ندارند و باید با جهاد تبیین که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، بازگو و تبیین شود.

وی گفت: منافقینی که ادعای حمایت از مردم ایران در اغتشاشات اخیر را داشتند ۱۷ هزار نفر انسان‌های بی گناوه را به خاک و خون کشیدند ولی بسیاری از جوانان کشور ما از این جنایات و اقدامات اطلاعی ندارند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه همه باید به رفع مشکلات کمک کنند بیان کرد: ملت ایران در طول ۴۳ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره همراه نظام و ولایت بوده است و دولتمردان تلاش خود را برای رفع مشکلات مضاعف کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: باید از نیروهای خبره و اقتصاددانان توانا که می‌توانند گره گشایی کنند برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم در جامعه بهره گرفته شود.

وی گفت: اگر چه دولت در زمینه رفع مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند اما باید تلاش‌ها مضاعف و با استفاده از نظر خبرگان و دانشمندان دلسوز و افراد صاحب نظر برای برون رفت از این مشکلات استفاده شود.

امام جمعه گناوه با اشاره پنجم دی که مصادف با روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت: این نامگذاری تنها نباید به شعار خلاصه شود بلکه باید در کمک به کاهش بلایای طبیعی برنامه ریزی کرد و این کار اصولی و مهندسی انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران روی گسل زلزله قرار دارد باید نسبت به ساخت و سازها اهتمام جدی و نظارت دقیقی در این زمینه به عمل آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928844

مهمترین اخبار ایران و جهان: