نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 13:31

کشاورزان دیم کار از یارانه خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند

اردبیل - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: با اجرای طرح جهش دیمزارها کشاورزان دیم کار از یارانه ویژه خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش نیرومند پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان اردبیل که با محوریت بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی تضمینی برای رونق تولید محصولات کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره برداران بخش کشاورزی ضرورت دارد و کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول خود از مزایای آن در مواقع بروز خسارت برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به روند اجرا و پیشرفت طرح جهش تولید در دیمزارهای اردبیل بیان کرد: در این طرح به منظور حمایت و خدمات رسانی بیشتر به کشاورزان دیم کار یارانه خدمات بیمه‌ای ویژه طرح جهش تولید در دیمزارها با حمایت مالی ستاد فرمان حضرت امام (ره) در حال اجراست و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به عقد قرارداد بیمه محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیم‌زارها اقدام می‌کند.

نیرومند ادامه داد: علاوه بر کمک یارانه‌ای بیمه محصولات کشاورزی، ارائه تسهیلات کم بهره خرید ادوات کشاورزی با اقساط بلند مدت و ارائه نهاده‌های کشاورزی رایگان به کشاورزان از دیگر حمایت‌های مالی در این طرح است.

وی بیان کرد: در راستای افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی لزوم ترویج و فرهنگ سازی بیشتر بیمه در بخش کشاورزی، اصلی‌ترین عامل برای توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی و تسریع در روند پرداخت غرامت صندوق بیمه به کشاورزان در زمان وقوع حوادث قهری و جبران خسارات وارده در کمترین زمان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به وقوع حوادث طبیعی سرمازدگی و یخبندان، خشکسالی و طوفان به عنوان مهمترین عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی منطقه تصریح کرد: کلیه کشاورزان باید نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود در مقابل حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.

نیرومند اظهار کرد: ضروری است تا کشاورزان دیم کار منطقه برای اجرای طرح جهش تولید در مزارع خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به عقد قرارداد طرح جهش تولید اقدام و از حمایت‌های شامل این طرح بهره مند شوند.

وی یارانه بیمه ویژه کشاورزی قراردادی را نیز یادآور شد و بیان کرد: کشاورزان گندمکار آبی منطقه نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه و عقد قرارداد کشت قراردادی گندم از کمک یارانه‌ای بیمه و سایر مزایای ویژه این طرح نیز برخوردار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930244

مهمترین اخبار ایران و جهان: