نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 14:56

پیش‌بینی بارش باران و کاهش دما طی روزهای پیش‌رو/ بارش برف و باران در مناطق سردسیر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از فردا پنج‌‌شنبه تا اواسط هفته آینده انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان مازندران و بارش‌های متناوب باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا پنج‌‌شنبه تا اواسط هفته آینده با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی جو انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان مازندران و بارش‌های متناوب باشیم. 

وی افزود: طی این مدت آسمان مازندران ابری و در ارتفاعات مه‌آلود خواهد بود که در غرب استان گاهی با بارندگی و در مناطق شرقی بارش‌های متناوب و پراکنده خواهیم داشت. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. 

اسدی یادآور شد: انتظار داریم در مناطق سردسیر کوهستانی بارش‌ها به‌صورت برف و باران باشد. 

وی با هشدار احتمال اب‌گرفتگی محلی درمناطق غربی استان، خاطرنشان کرد: کاهش دید در ارتفاعات، لغزندگی و ریزش سنگ و اختلال تردددر جاده‌های کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است. 

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: پاک‌سازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها ، احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از فعالیت.های کوهنوردی و بکارگیری سیستم گرمایشی در دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از توصیه‌ها محسوب می‌شود. 

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 890300

مهمترین اخبار ایران و جهان: