نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 10:08

پیش بینی کشت ۱۵۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با تغییرات الگوی کشت از پیش بینی کشت ۱۵۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در این شهرستان خبر داد.

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون ۷۵ هکتار از مزارع شهرستان کرمانشاه به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود این سطح به ۱۵۰ هکتار برسد که در دهستان چقانرگس بیشترین سطح کشت انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم و کم آبی‌های موجود این مدیریت درصدد تغییر الگوی کشت بر آمده تا زراعت‌هایی کشت شوند که هم مقاوم در برابر کم آبی و هم سودآوری بالایی داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۵ درصد اراضی این شهرستان دیم است، افزایش و بهبود تناوب در اراضی دیم کاهش استفاده از سموم و کودها و کاهش هزینه برای کشاورزان از مزایای کشت دانه روغنی کاملینا بوده و این مدیریت از کشاورزانی که اقدام به کشت این نوع گیاه کنند حمایت لازم را انجام خواهد داد.

کریمی بیان کرد: روغن کاملینا علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی و آرایشی بهداشتی نیز دارد و کنجاله این گیاه می‌تواند به عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889444

مهمترین اخبار ایران و جهان: