نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 19:09

رئیس بنیاد مسکن: ۴۶ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در ۲۲ نقطه کشور در حال بازسازی است

رئیس بنیاد مسکن کشور از در جریان بودن روند بازسازی ۴۶ هزار واحد مسکونی در ۲۲ نقطه کشور توسط ستادهای بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور در نشست جمع بندی سفر به شهرستان‌های لامرد و مُهر، کلید ۷۱ واحد مسکونی بازسازی شده را به سیل زدگان این شهرستان ها تحویل داد. 

وی در این نشست گفت: ستادهای بازسازی در سطح کشور از چشم و دید مسؤولین پنهان نیستند، این مناطق مورد غفلت قرار نگرفته‌، کلیه برنامه ها و فعالیت هایی که در ستادهای بازسازی صورت می گیرد به دولت منعکس می شود و برآورد خسارت ها انجام شده است. 

نیکزاد بیان کرد: در ۲۲ نقطه کشور ستادهای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و حوادث در حال خدمات رسانی هستند و هم اکنون ۴۶ هزار واحد در این مناطق در حال بازسازی است. 

رئیس بنیاد مسکن کشور بیان کرد: وام های مسکن در منطقه لامرد و مُهر به بانک ها ابلاغ شده و تعداد زیادی از وام‌ها به مردم پرداخت شده است. وام های بلاعوض نیز ۶۰ درصد توسط دولت تخصیص یافته و مابقی تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد. 

نیکزاد خاطرنشان کرد: هنگام وقوع حوادث طبیعی، از رئیس جمهور تا معاونان و همه مسؤولان مرتبط، با حساسیت تمام ورود می کنند و دولت و مجلس در کنار مردم هستند؛ بنابراین افرادی که منزل آنها در حوادث سیل و زلزله دچار آسیب می شود، احساس تنهایی نمی کنند. 

ارائه وام‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان سیل

مدیر کل بنیاد مسکن فارس نیز در این نشست اظهار کرد: در سیل دی ماه سال گذشته، ۴۱۳ واحد آسیب دیده از حوادث در استان فارس نیاز به احداث مجدد داشت که ساخت همه واحدها با اعتبارات تخصیصی شروع شده است. 

عطاء الله زمانی گفت: در عملیات انجام شده، ۲۵۷ واحد به مرحله سقف و۷۱ واحد نیز تا به امروز به بهره برداری رسیده است. 

وی اظهار کرد: در بخش پرداخت وام های بلاعوض نیز ۶۵ درصد وام ها برای واحدهای احداثی پرداخت شده و در بقیه موارد مانند وام تعمیرات و اسکان موقت، متقاضیان فقط ۵۰ درصد وام بلاعوض خود را دریافت کرده اند. 

زمانی بیان کرد: با توجه به اینکه برای دو روستای "چاهگزی و نورآباد" شهرستان مُهر، اعتباری از محل سیل در سال گذشته تخصیص داده نشده بود، ۱۸ واحد مسکونی در این دو روستا ساخته و تعمیرات آن آغاز خواهد شد. 

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 916788

مهمترین اخبار ایران و جهان: