نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:57

صدور بیش از ۲۱۵ هزار برگ بارنامه در اردبیل

اردبیل- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۱۵ هزار و ۶۲۴ برگ بارنامه در هشت ماهه سال‌جاری در استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیرین‌زاده پیش از ظهر شنبه در بازدید از پایانه‌های کالای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۲ باب پایانه کالا در نقاط مختلف استان اظهار کرد: ۲۱۵ هزار و ۶۲۴ برگ بارنامه در هشت ماهه سال‌جاری در استان اردبیل صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین چهار میلیون تن کالا در استان اردبیل جابجا می‌شود، افزود: انواع محصولات کشاورزی مانند گندم، سیب زمینی و هندوانه، سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، مصالح ساختمانی، انواع بنزین، گازوئیل، آب معدنی و شمش آهن عمده کالاهای جابجا شده از سوی ناوگان باری استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطر نشان کرد: بیشترین میزان جابجایی کالا در هشت ماه امسال به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد و بیله‌سوار بوده است،

شیرین‌زاده از افزایش هفت درصدی جابجایی کالا در راه‌های ارتباطی این استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش صدور بارنامه و جابجایی بار و کالا در اردبیل نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.

وی به فعالیت بیش از ۱۲ هزار دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل کالای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۰ سال و این رقم در استان اردبیل ۲۳ سال است که سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال منابع برای تعمیر و نگهداری ناوگان باری استان جذب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915788

مهمترین اخبار ایران و جهان: