نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 19:49

فراخوان برای برگزاری اعتصاب عمومی در جنوب اردن

شهرداری الکرک واقع در جنوب اردن از اهالی این منطقه و دیگر استان‌ها درخواست کرد روز دوشنبه اعتصاب عمومی مسالمت آمیزی را برگزار کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شهرداری الکرک در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و پایگاه اطلاع رسانی البوابه آن را باز نشر داده است، از مردم خواست تا روز دوشنبه دست به اعتصاب عمومی زده و تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار کنند.

در این بیانیه دولت به حمایت از فساد و فاسدان و کاهش جایگاه اردن در جایگاهی که طی 20 سال گذشته به آن رسیده بود، متهم شده است.

این بیانیه در سایه اعتصاباتی صادر شده است که شهرهای جنوب شاهد آن است و به شکل جزئی به مناطق مختلفی از کشور نیز سرایت پیدا کرده است و در سایه کشته شدن سرهنگ عبدالرزاق الدلابیح جانشین مدیر کل امنیت معان که در مجاورت الکرک قرار دارد و در پی آن دولت امان تاکید کرد با مشت آهنین به جنگ جانیان خواهد رفت.

در بخشی از بیانیه هم آمده است: در سایه شرایط سختی که میهن این روزها پشت سر می‌گذارد که نتیجه انحراف از راهی است که 20 سال پیش آغاز شده بود، این احساس در ما ایجاد شده است که میهن به دست گروهی که تنها منافع شخصی‌ برایش اهمیت دارد و به دنبال به شکست کشاندن بخش دولتی و آنچه که پدران و اجداد ما آن را بنا نهاده اند، ربوده شده است.

به گفته اعضای شورای شهر الکرک،رویکرد فساد و بی توجهی به مشکلات واقعی که وطن با آن دست به گریبان است روز به روز عمیق تر می‌شود و آن را می‌توان از افزایش فقر، گرانی و رشد بیکاری که تمام خانواده‌های اردنی را در نوردیده در کنار سرکوب آزادی‌ها و دست بردن در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها به عینه دید.

گرچه در این بیانیه بر وفاداری به پادشاه و دولت و میهن تاکید شده است، اما سیاست‌های بستن دهان‌ها و عربده کشی هم مورد انتقاد قرار گرفته و تاکید شده است این رویکردها نمی‌تواند راه حلی برای تغییرات واقعی در سیاست‌های دولت و فراهم کردن زمینه آزادی‌ها محسوب شود.

در پایان از تمام اردنی‌ها خواسته شد تا با همبستگی خود به یاری برادران خود برخیزند که خواهان اصلاحات و تغییر رویه فساد از طریق تظاهرات مسالمت آمیز و مقابله با خرابکاران هستند و به همین منظور روز دوشنبه 19 دسامبر 2022 در داخل شهر الکرک اعتصاب عمومی اعلام شده و از دیگر استان‌های اردن هم می‌خواهد تا به این اعتصاب بپیوندند.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 916444

مهمترین اخبار ایران و جهان: