نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 17:04

بقاع متبرکه اردبیل میزبان عزاداران فاطمی است

اردبیل - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۱۶ امامزاده و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده بعدازظهر پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه بقاع متبرکه استان نیز در رثای بانوی دو عالم به سوگ نشسته و مراسم عزاداری در ۱۶ امامزاده و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش هر چه بیشتر نام و یاد حضرت فاطمه (س) در جامعه خاطرنشان کرد: با ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه در واقع مکتب توحید و خداپرستی ترویج خواهد شد چرا که فرهنگ فاطمی فرهنگی جامع است که بهترین و بالاترین ارزش‌ها را در بر گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه همزمان با ایام فاطمیه سوگواره «یاس نبوی» در ۱۶ امامزاده و بقاع متبرکه استان اردبیل در سوگ عطر فاطمی خواهند نشست.، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در امامزادگان به مناسبت ایام فاطمیه و محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه از مهمترین برنامه‌های این طرح خواهد بود.

ستوده افزود: پخش احسانات و کمک‌های مومنانه از محل نیات واقفین در بین نیازمندان و خانواده‌های بی بضاعت از دیگر برنامه‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

وی خاطر نشان کرد: سخنرانی و تبیین ابعاد گوناگون زندگان حضرت زهرا (س) با مشارکت ائمه جماعت و مبلغان دینی و برپایی آئین‌های عزاداری از جمله برنامه‌ها است و مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) محبوبه خدا و بهانه خلقت زمین و آسمان است و در پیشگاه حضرت حق چنان جایگاه رفیع و موقعیت ویژه دارد که خشنودی و رضایتش، باعث خشنودی خدا و ناراحتی‌اش خشم الهی را بر می‌انگیزد.

ستوده دختر نبی مکرم اسلام را گنجینه معارف برای بشریت دانست و اظهار کرد: در وصف ابعاد معنوی وجود حضرت فاطمه (س) آمده است که خلقت نوری ایشان و سایر معصومین هزاران سال قبل از خلق دنیا در حالی که در عرش به تسبیح خداوند مشغول بوده‌اند، بر می‌گردد.

وی گفت: بشر امروز هر قدر تلاش کند تا خود را از ظلم و جهالت نوین نجات دهد موفق نخواهد شد مگر اینکه دست توسل و چنگ عافیت بر دامن اهل بیت زده و خود را به زندگی فاطمی مزین کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926888

مهمترین اخبار ایران و جهان: