نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 15:34

آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زراعت چوب هستیم

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زراعت چوب با واگذاری زمین در شمال استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده ظهر پنجشنبه در بازدید از منابع طبیعی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به رونق صنعت چوب در سال‌های اخیر در شمال استان اظهار کرد: آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زراعت چوب با واگذاری زمین در پارس آباد هستیم.

وی با بیان اینکه لازم است سرمایه گذاران حقوق بهره‌برداران را رعایت کنند، گفت: در شمال استان یک هزار هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته شده است و مقرر شده است این طرح در شهرستان‌های دیگر هم عملی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: اجرای طرح زراعت چوب، تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان اردبیل به وجود خواهد آورد که بهترین روش برای تأمین نهاده‌های کارخانه‌های چوب صنعتی، تأمین چوب با ایجاد مزرعه چوب است تا جلوی تخریب جنگل و درختان جنگلی در استان گرفته شود.

قلی‌زاده ادامه داد: طرح زراعت چوب هم اکنون با مشکل کمبود آب در شهرستان پارس آباد مواجه است و در صورت رفع مشکل آب، قابلیت توسعه زراعت چوب تا سقف ۱۰ هزار هکتار در منطقه وجود دارد.

وی به اهمیت و ارزش منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی استان مراتب را سریع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891688

مهمترین اخبار ایران و جهان: