نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 20:17

مخاطره آمیز بودن هرمزگان توجه به اصول ایمنی را دو چندان کرده است

بندرعباس - مخاطره آمیز بودن استان هرمزگان توجه به اصول ایمنی را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان کامرانی عصر چهارشنبه در بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در بندرعباس با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، عنوان کرد: وقوع زلزله های متعدد در سطح استان هرمزگان اهمیت برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله به منظور آموزش آحاد جامعه و ارتقاء آمادگی ها را دو چندان کرده است.

وی افزود: استان هرمزگان در سطح کشور از نظر مخاطره پذیر بودن در رده بالایی قرار دارد و در سال گدشته قریب به ۹۰۰ زمین لرزه بالای دو ونیم ریشتر در مناطق مختلف استان به وقوع پیوسته که این مهم توجه به اصول ایمنی را اجتناب ناپذیر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: آموزش های ایمنی و زلزله در سطح مدارس استان هرمزگان و دانشگاه هها به صورت مستمر دنبال شود تا شاهد ارتقاء آمادگی ها در مواقع بروز حوادث باشیم.

کامرانی گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران ایمنی آموزش های مرتبط با ایمنی و زلزله را به خانواده های خود منتقل کنند.

وی با اشاره به اهمیت شهر بندرعباس، تصریح کرد: شهر بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور به واسطه قرار گرفتن زیرساخت های متعدد بندری، دریایی، هوایی، ریلی و بنگاه های اقتصادی و همچنین وجود ۴۲ درصد بافت فرسوده و حاشیه ای در مناطق مختلف اهمیت توجه به اصول ایمنی و زلزله را اجتناب ناپذیر نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص افزود: ارتقاء ساختار سازمان پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس به منظور افزایش تجهیزات، نیروی انسانی متخصص و ارتقاء آمادگی ها در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری بندرعباس قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890644

مهمترین اخبار ایران و جهان: