نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 12:18

ضرورت جایگزینی طرح آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی در اردبیل

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان با توجه به کمبود آب در استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی صبح جمعه در دیدار با مردم شام اسبی با اشاره به استفاده بهینه از منابع آبی موجود، اظهار کرد: توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان ضرورت دارد.

وی از طرح ساماندهی شبکه آبیاری به طول ۴.۵ کیلومتر خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی باید مصرف آب شرب و کشاورزی مدیریت شود تا با چالش جدی آب رو به رو نشویم.

فرماندار شهرستان اردبیل با بیان اینکه اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی به ویژه در شرایط کنونی که با چالش آب مواجه هستیم، بسیار ضروری است، افزود: اجرای طرح آبیاری نوین باید برای جلوگیری از هدر رفت آب و مصرف بهینه در شهرستان اردبیل شتاب گیرد و جهاد کشاورزی شهرستان باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد.

اعتماد اعجازی خاطر نشان کرد: روستاها نقش اساسی در تولید و امنیت غذایی دارند و حمایت از روستاییان با توسعه خدمات دهی و ارائه تسهیلات مبنای کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات برای تحقق مطالبات اهالی افزود: مطالبات و مشکلات اهالی روستای شام اسبی هم با جدیت پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 892800

مهمترین اخبار ایران و جهان: