نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 19:59

اجرای ۷ پروژه زیرساختی و مرمتی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در خلخال

خلخال - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: اجرای ۷ پروژه زیرساختی و مرمتی با هزینه ۷۵ میلیارد ریالی در سال جاری در دستور کار اداره میراث فرهنگی خلخال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی عصر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان خلخال اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۷ پروژه زیرساختی و مرمتی در شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در دو حوزه زیرساختی و مرمت آثار تاریخی هستند که در هر دو حوزه با اجرای این پروژه‌ها شرایط برای حضور بیشتر و راحت‌تر گردشگران در شهرستان آماده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال ادامه داد: پروژه مسیر دسترسی بام خلخال به همراه تیرگذاری و روشنایی، محوطه سازی محدوده امامزاده سید دانیال، سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری ازناو، سنگ‌فرش مسیر دسترسی قصر چوبی و سنگ‌فرش جوار امامزاده عبدالله کلور از جمله پروژه‌های زیرساختی اجرا شده در سال جاری است.

درویشی بیان کرد: همچنین در سال جاری پروژه بازسازی یکی از برج‌های تاریخی روستای شال و بازسازی مقبره شیخ کشف‌الدین انصاری هم از پروژه‌های مرمتی اجرا شده در شهرستان خلخال بود.

وی با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار تعیین‌شده شهرستان خلخال تصریح کرد: مرمت و بازسازی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری در هشتجین که مربوط به دوره صفوی و متعلق به عارف و پیر نامدار، کشف‌الدین انصاری است و در سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسیده، از جمله برنامه‌های سال جاری در شهرستان خلخال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان خلخال وجود دارد، این شهرستان قابلیت توسعه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی را داشته و تلاش بر معرفی و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920588

مهمترین اخبار ایران و جهان: