نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 14:36

ازبکستان: صادرات برق به افغانستان را متوقف نکرده‌ایم

وزارت نیروی ازبکستان با اعلام اینکه صادرات برق به افغانستان متوقف نشده است، اختلال در تأمین برق را مشکلات فنی در طرف ازبکستان عنوان کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت نیروی ازبکستان با تأکید بر اینکه برق صادراتی به افغانستان متوقف نشده است، دلیل اختلال در تأمین برق صادراتی به این کشور را مشکلات فنی در یکی از دو خط انتقال برق به افغانستان اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط این وزارتخانه، در حال حاضر برق از طریق یک خط برق به افغانستان تأمین می‌شود و خط دیگر نیز در دست تعمیر است.

وزارت نیروی ازبکستان همچنین تأکید می‌کند که باوجود این اختلال، روزانه 125 مگاوات برق به افغانستان انتقال می‌یابد.

کاهش میزان برق صادراتی به افغانستان سبب افزایش قطعی برق در کابل و 11 ولایت دیگر افغانستان شده است.

پیش از این نیز شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) بروز مشکل در شبکه‌ برق ازبکستان و عدم توانایی این کشور برای صادرات برق به افغانستان مطابق قرارداد بین دو کشور را دلیل قطعی‌های مکرر خوانده بود.

برشنا همچنین اعلام کرده است که برای کاهش قطعی برقدستگاه برق حرارتی «تره‌خیل» ولایت کابل با ظرفیت 60 میگاوات تولید برق را افتتاح کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط برشنا، ولایت‌هایی که از محدودیت‌های ازبکستان برای انتقال برق به افغانستان دچار مشکل شدند نیز دو ساعت در سمت صبح و دو ساعت از طرف شب برق خواهند داشت.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 910488

مهمترین اخبار ایران و جهان: