نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:00

نخستین جشنواره استانی تئاتر کوتاه در دهگلان برگزار می شود

دهگلان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر کوتاه در دهگلان خبر داد.

علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان دفتر شهرستان دهگلان، در راستای اهداف فرهنگی و هنری خود و با تأکید بر تولید آثار ارزشمند مطابق با شأن و پیشینه‌ی درخشان تئاتر در این استان فرهنگی و با تأکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر کوتاه دهگلان را با رویکرد تک گویی منتشر کرده است.

وی افزود: این جشنواره با هدف تولید محور بودن جشنواره با آثار نمایشی کوتاه با موضوع کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، بها دادن به هنرمندان جوان عرصه‌ی هنرهای نمایشی و تقویت مبانی اندیشه ناب هنر انقلاب اسلامی از دریچه وزین تئاتر برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: موضوع نمایش‌های جشنواره آزاد بوده و با محورهای پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های سبک زندگی دیجیتال و ارائه دیدگاه خلاقانه هنرمند در باب تک گویی برگزار می‌شود.

دریایی خاطرنشان کرد: متون نمایشی ایرانی به ویژه آثار هنرمندان بومی و جوان استان در اولویت انتخاب خواهند بود.

وی افزود: بخش اصلی جشنواره مختص نمایش‌های صحنه‌ای است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

دریایی خاطرنشان کرد: جشنواره پذیرای آثار هنری در قالب‌های مختلف از قبیل «پرفورمنس»، آثار متن محور صحنه‌ای، تئاترهای خارج از مکان متعارف اجرایی و … خواهد بود که در راستای مفهوم تک گویی و رویکرد کلی اهداف جشنواره باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: حداکثر مهلت ارسال فرم تقاضای حضور در جشنواره به همراه سه نسخه از نمایشنامه و سه نسخه دی وی دی با کیفیت از اجراهای عمومی نمایش تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۰ خردادماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

دریایی افزود: بازبینی نمایش‌های متقاضی در جشنواره تا پایان روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه سال ۱۴۰۲ بوده و اعلام نتایج بازبینی و معرفی نمایش‌های حاضر در جشنواره تا پایان روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه سال ۱۴۰۲ است.

وی اظهار کرد: زمان اجرای جشنواره روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126888

مهمترین اخبار ایران و جهان: