نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 12:09

سیلاب خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته خوشبختانه هیچ خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان در پی بارش‌های اخیر وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با بررسی‌های صورت‌گرفته خوشبختانه هیچ خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان در پی بارش‌های اخیر وارد نشده است.

وی بیان داشت: بارش باران که از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین آغاز شد و در تا روز پنج‌شنبه ادامه داشت موجی از نگرانی را برای دوستداران میراث کهن استان به دنبال آورد که بررسی‌های میدانی حاکی از عدم خسارت به این ابنیه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه لرستان با دارا بودن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی به عنوان سرزمین پل‌های تاریخی شناخته شده است، افزود: قرار گرفتن این پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها و بالا آمدن آب در پی بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

حسن‌پور به وضعیت پل «کشکان» به عنوان مادر پل‌های تاریخی در پی بارش شدید باران در لرستان و خروشان شدن رودخانه «کشکان» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به ایجاد کمربند حفاظتی که در پایه‌های این پل ارزشمند انجام شده، علیرغم شدت باران و پر آب شدن رودخانه «کشکان»، هیچ گونه خسارتی به این پل تاریخی وارد نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150588

مهمترین اخبار ایران و جهان: