نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 12:10

بیمار اسفراینی با اهداء عضو به ۳ نفر جان دوباره بخشید

مسئول اهداء عضو و بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در دومین اهدای عضو انجام شده در سال جدید، اعضای یک مرد اسفراینی، حیات را به بیماران نیازمند بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهری فرشاد، مسئول اهداء عضو و بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه اهداء عضو یک بیمار مرگ مغزی در استان ناجی جان ۳ بیمار شد، اظهارکرد: بیمار، ۴۸ ساله اسفراینی، که بر اثر سانحه تصادف رانندگی در بیمارستان امام علی (ع) بستری بود، چهارشنبه ۲۳ فرودین ماه امسال پس از اعلام مرگ مغزی و با رضایت خانواده مرحوم به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

وی گفت: اعضای حیاتی بیمار شامل کبد به یک مرد ۶۳ ساله مشهدی، یک کلیه به خانم ۶۷ ساله تربتی و کلیه دیگر نیز به مرد ۶۶ ساله مشهدی اهداء شد.

مسئول اهداء عضو و بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: اهدای عضو از جمله کارهای خیرانه و انسانی می‌باشد که اگرچه بسیار سخت و ناراحت کننده است اما وقتی بدانند تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته قلب و کبد و بهترین درمان برای مبتلایان به نارسایی کلیه، پیوند عضو است، ممکن است دست به این کار خیرخواهانه بزنند و با اهدای عضو عزیز خود جان این بیماران را که در لیست انتظار اهدای عضو هستند، نجات دهند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150744

مهمترین اخبار ایران و جهان: