نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:47

۲ هزار ۵۰۰ دانش آموز البرز به سفر راهیان نور اعزام شدند

کرج- رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان به سفر معنوی تربیتی راهیان نور اعزام شدند.

مریم شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش تأثیرگذار اردوهای راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان به سفر معنوی تربیتی راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: اردوهای راهیان نور یکی از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین است زیرا در این اردوها الگوهای موفق و حماسه‌ساز به نسل جوان معرفی می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است که اردوهای راهیان نور نقش مهمی در این زمینه دارند.
وی یادآور شد: اردوی راهیان نور باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری رابطه بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان البرز از آذرماه سال گذشته با همکاری سپاه استان آغاز شد، تصریح کرد: در این سفر مهم معنوی و تربیتی ۸۰۰ دانش‌آموز پسر و یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر مدارس متوسطه استان البرز شرکت کردند.

وی ادامه داد: از مدارس استعدادهای درخشان استان البرز هم ۲۰۰ دانش‌آموز اعزام شدند که یک کاروان ۵۰ نفره آن به صورت راهیان نور دریایی برای پسران انجام شد.
رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش استان البرز افزود: در این حرکت عظیم فرهنگی در کنار بیان مطالب تربیتی و حماسی، پله‌های ترقی، پیشرفت، خودباوری و عزت ملی برای دانش آموزان به تصویر کشیده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158944

مهمترین اخبار ایران و جهان: