نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 16:40

۱۷ هزار شغل در استان سمنان ایجاد شد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در سال گذشته بر اساس سامانه رسانی رصد اشتغال ۱۷ هزار هزار نفر شغل در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صادقی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی احیای واحدهای راکد صنعتی و اقتصادی استان سمنان به میزبانی استانداری، با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب و مؤثر در دولت آیت الله رئیسی احیای واحدهای راکد بود، تاکید کرد: نگاه به توانمندی‌های داخلی در راستای نظریات مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی رویکرد مهم دولت آیت الله رئیسی است.

وی افزود: هدف گذاری احیای واحدهای تولیدی در سال پیش رو واحدهای کشاورزی، گردشگری و معدنی است.

معاون استاندار سمنان گفت: استان سمنان مکلف به ایجاد ۱۱ هزار و ۲۰۰ شغل بود که بر اساس سامانه رسانی رصد اشتغال ۱۷ هزار هزار نفر شغل ایجاد شد.

صادقی با بیان اینکه در نامه‌ای رسمی به رئیس درخواست بیش از ۱۰ هزار نیروی کار را داده‌ایم، ابراز کرد: برای امنیت سرمایه گذاری، استان سمنان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با همراهی و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی، استان سمنان بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در شاخص رشد اقتصادی، رتبه سوم را در سال ۱۴۰۲ کسب کرده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه بستر حمایتی ویژه احیاگران واحدهای راکد، ضرورت و الزام مهم در جهت ایجاد اشتغال و فعال سازی واحدها است، تاکید داشت: شورای هماهنگی بانک‌ها و مجموعه بانک‌های عامل در هماهنگی با اقتصاد استان همکاری و تعامل خوبی داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183500

مهمترین اخبار ایران و جهان: