نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 15:04

انصراف 228 مادر از سقط جنین بعد از اجرای طرح نفس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح نفس به صورت ادغام شده در شبکه بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در این شبکه تا کنون 231 مادر باردار که بنا به دلایل مختلف قصد سقط جنین داشته‌‌اند شناسایی و با مداخلات مورد نظر به لحاظ روانی و اقتصادی 228 مادر انصراف قطعی از سقط داده‌اند که تا آخر فروردین‌ماه 27نوزاد از این تعداد متولد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقیلو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به همکاری رسانه‌ها با حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: این همکاری در پیگیری امور قابل تحسین است، چرا که در نهایت منجر به بهبود سطح سلامت در جامعه خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به هفته سلامت و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام با شعار«سلامتی برای همه با پزشک خانواده» اشاره و تصریح کرد: به لحاظ ارائه خدمات در این حوزه، ۱۰۰ درصد جمعیت استان از طریق مراکز بهداشت، مراکز جامع سلامت و یا ... پوشش داده شده‌اند.
وی پوشش بیمه‌ای مردم استان را بنا بر گفته مسوولان بیمه ۹۹ درصد اعلام کرد و افزود: در مورد یک درصد باقیمانده هم گویا خود افراد مرجعه‌ای ندارند.

تقیلو به افزایش تعداد پروژه‌های بهداشتی مد نظر پزشک خانواده استان از چهار پروژه به 47 پروژه بعد از پیگیری‌های متعدد اشاره کرد و گفت: اعتبار اولیه برای این پروژه‌ها اخذ و عملیات اجرایی مد نظر هم آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان داشتن مراقب سلامت، کاهش هزینه‌ها و مراجعات، ارتقای سطح سلامت و ... را از جمله مزایای اجرای طرح پزشک خانواده دانست و ادامه داد: مراقبت‌های این حوزه تا سطح تخصصی هم می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی به اجرای طرح نفس به صورت ادغام شده در شبکه بهداشت در استان اشاره و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در این شبکه تا کنون 231 مادر باردار که بنا به دلایل مختلف قصد سقط جنین داشته‌‌اند شناسایی و با مداخلات مورد نظر به لحاظ روانی و اقتصادی 228 مادر انصراف قطعی از سقط داده‌اند که تا آخر فروردین ماه 27نوزاد از این تعداد متولد شده‌اند.

تقیلو شایع‌ترین دلیل مرگ و میر را در استان زنجان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دانست و ادامه داد: دلایل ابتلا به این بیماری‌ها دیابت، فشار خون، کم تحرکی و سوء تغذیه است که باید برای ایجاد تغییر در این حیطه اقدامات مورد نیاز انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، پزشک خانواده، پوشش همگانی سلامت، جوانی جمعیت و سالمندی سالم، دسترسی عادلانه به سلامت، جامعه سالم و رشد تولید، اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده، سلامت. رسانه و پزشکی خانواده سبک زندگی سالم را شعارهای انتخاب شده برای هفته سلامت اعلام کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180588

مهمترین اخبار ایران و جهان: