نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 07:31

اطلاعات همه واحدهای تولیدی و اقتصادی خراسان شمالی گردآوری شود

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم اصناف و واحدهای تولیدی در تحقق شعار سال، گفت: اطلاعات تمامی واحدهای اقتصادی فعال و راکد باید گردآوری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی عصر یک شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از چالش‌های استان در زمینه مالیات است، اظهار داشت: دستگاه‌ها در زمینه مالیات با پیگیری و ثبت دقیق اطلاعات مالیاتی می‌توانند در کاهش تورم و کسب درآمد و افزایش نقدینگی استان کمک کنند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال، گفت: همکاری و هم افزایی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در انجام مسئولیت‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف استان مؤثر و راهگشا باشد.

وی به اهمیت جایگاه اصناف تولیدی در حوزه اقتصاد اشاره داشت و افزود: به دلیل اهمیت اصناف تولیدی باید آمار جامعی از مجوزها و پروانه‌های در حال بهره برداری در استان، واحدهای تولیدی و خدماتی فعال، واحدهای تولیدی راکد، واحدهای دارای پرونده قضائی و واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها در استان گردآوری شود.

وی همچنین سرمایه گذاری در استان را حائز اهمیت دانست و گفت: جذب سرمایه گذار خارجی در کنار سرمایه گذاران داخلی در استان بسیار مهم است و با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران می‌توان واحدهای تولیدی استان را تقویت و چرخه اقتصاد را رونق بخشید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود نخبگان را یک ظرفیت مهم در استان دانست و ادامه داد: نخبگان، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک ظرفیت مهم در پیشبرد اهداف استان در راستای تحقق شعار سال و کاهش تورم مؤثر هستند.

فخر موحدی فعالیت بانک‌ها را نیز در راستای تحقق شعار سال مهم دانست و افزود: اقدامات بانک‌های استان نیز در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و کمک به کاهش تورم و رشد تولید در استان مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179288

مهمترین اخبار ایران و جهان: