نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 08:49

اشتغال 6565 نفر در واحدهای تولیدی سمنان با کمک دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با حمایت دستگاه قضایی، ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان استان مشغول به فعالیت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سمنان، ضمن تبریک هفته کارگر به نیروهای انسانی این واحدها، پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی شد.

عبداللهی بیان کرد: مباحث و مطالبات خاصی در واحدهای صنعتی مطرح و مشکلات مرتبط با دستگاه قضا به‌منظور تسریع در رفع آن‌ها بررسی شده است.

وی مشکل واحد پلی‌اتیلن را سرمایه در گردش و تأخیر در احداث بنا در زمین شهرک صنعتی عنوان کرد و گفت: این واحد، زمینی در شهرک صنعتی سمنان دارد که قرارداد حق انتفاع آن به خاطر تأخیر در احداث بنا در حال فسخ است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در راستای شعار سال مهار تورم و رشد تولید گام برمی‌دارد.

عبداللهی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا به منظور رونق تولید و توسعه اقتصادی استان سمنان، تصریح کرد: سال گذشته، ۴۲ واحد صنعتی تولیدی با کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: با حمایت دستگاه قضایی، ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان استان سمنان مشغول به فعالیت شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه استان صنعتی و نیازمند نیروی انسانی است، افزود: تاکنون ۱۴۰ نفر از محکومان کیفری که امکان خروج از زندان‌ها را داشتند، در کارخانه‌ها استان مشغول کار شدند.

عبداللهی گفت: با اقدامات قضایی در مجموع یک هزار و ۱۲۷ نفر از محکومان کیفری در داخل و خارج زندان‌ها به چرخه تولید اضافه شده‌اند که ۵۵ درصد محکومان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: محکومان شاغل در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، هفت درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1189500

مهمترین اخبار ایران و جهان: