نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 10:23

۹۵ درصد بودجه عمومی کشور در سال گذشته تحقق یافت

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۵ درصد بودجه عمومی کشور و شرکت‌های دولتی در سال گذشته تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه بررسی چالش‌های سرمایه گذاری و در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میزان این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان بود، افزود: برای اولین بار در طول سال‌های گذشته این میزان بودجه تحقق یافت و کسری بودجه به پنج درصد رسید.

وی با بیان اینکه بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی در سال جاری حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان این بودجه در سال جاری به ۲ هزار و ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: منابع درآمدی این بودجه از محل فروش نفت، اخذ مالیات، واگذاری اوراق مشارکت و فروش دارایی‌های مازاد دولت است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: حدود ۴۴ درصد این بودجه از محل فروش نفت، ۴۲ درصد از محل مالیات، حدود پنج درصد از محل فروش دارایی‌های دولت و بقیه از محل اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: ۴۲ درصد از پول فروش نفت نیز به صورت مستقیم به صندوق توسعه واریز می‌شود و ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و ۴۳.۵ درصد سهم سهم دولت است که به شکل بودجه عمومی کشور هزینه می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168844

مهمترین اخبار ایران و جهان: