نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:08

آزادی 297 نفر از محکومین جرائم غیرعمد و مالی با کمک خیرین قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته 297 نفر از زندانیان استان با پیگیری های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، علی شعبانی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز که در سالن شهید آوینی شهر الوند برگزار شد، گفت: برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندن گرفتار می شوند، که ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومین در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.


وی افزود: دستگاه قضایی ابتدائاً تلاش می کند که فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می کند. البته این موضوع شامل مجرمین به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی آنها سختگیری نیز خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است، که از دیرباز در استان برگزار می شود و باید در مناسبت های مختلف در سطح استان برپا شود. البته کمک های خیرین نباید به جشن های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک های خیرخواهانه در طی سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم کرد.

شعبانی همچنین اعلام کرد: سال گذشته 297 نفر از زندانیان استان با پیگیری های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.   

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده، دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: هم اکنون 34 نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در زندان به سر می برند و باید تلاش کنیم با جلب رضایت شکات، قبول اعسار در محاکم قضایی، اعطاء تسهیلات بانکی و کمک های مالی خیرین و ستاد مردمی دیه استان این افراد را از زندان آزاد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در شهرستان از حیث اقدامات خیرخواهانه وجود دارد و در بحث آزادی زندانیان نیز ایجاد دفتر انجمن حمایت از زندانیان بسیار حائز اهمیت است و بحمدالله با موافقت رییس کل دادگستری استان این انجمن در شهرستان البرز راه اندازی خواهد شد تا ضمن کمک به زندانیان، خانواده آنها نیز از این حمایت ها برخوردار شده و از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

گفتنی است این مراسم با حضور امام جمعه الوند، رییس دادگستری و دادستان شهرستان البرز، فرماندار شهرستان البرز، مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران واحد های تولیدی و صنعتی و خیرین شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159800

مهمترین اخبار ایران و جهان: