نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 20:47

تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۱۰ هزار اصله نهال در نهالستان بیابانی حسن‌آباد دامغان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‌اکبر عباسی‌راد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در شهرستان دامغان همزمان با سراسر کشور در مدت چهار سال خبر داد و اظهار کرد: سهم استان سمنان ۱۰ میلیون اصله نهال در چهار سال و به‌طور متوسط سالانه، دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال است.

عباسی‌راد افزود: در همین راستا، در سال جاری ۱۰۰ هزار اصله نهال سنجد و تعداد ۱۰ هزار اصله نهال توت در ایستگاه تولید نهال بیابانی حسن‌آباد دامغان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: نهال‌های تولیدشده در جهت نیل به اهداف بخش‌های زراعت چوب، احداث بادشکن اطراف مزارع، افزایش سرانه فضای سبز و همچنین جهت توزیع در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تولید و نگهداری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از تولید ۳۵ هزار نهال گلدانی از نوع تاغ و اتریپلکس و همچنین ۵۰۰ هزار نهال ریشه‌ای تاغ برای استفاده در پروژه‌های بیابان‌زدایی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نهال بیابانی به منظور تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا و سکونتگاه‌ها و تعدیل آب و هوای منطقه تولید و در پروژه‌های بیابان‌زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ایستگاه تولید نهال بیابانی حسن‌آباد دامغان در سال ۱۳۵۴ به منظور جلوگیری از تهاجم شن‌های روان به روستاها و اراضی کشاورزی همجوار تأسیس شده که در حال حاضر فعال بوده و یکی از ایستگاه‌های مهم در امر تأمین نهال‌های گلدانی و ریشه‌ای از قبیل تاغ، گزشاهی، اسکمبیل، قره داغ، آتریپلکس و ... برای استفاده در استان و حتی استان‌های همجوار است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178888

مهمترین اخبار ایران و جهان: