نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:50

پایگاه انتقال خون بیجار شب قدر میزبان روزه داران است

بیجار- مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب مرکز فوریت های پزشکی بیجار آماده پذیرش شهروندان برای اهدای خون است.

سارا آهوان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیگیری‌های مجموعه بهداشت و درمان و مطالبات مردمی در خصوص اهدای خون، اقدامات اولیه برای ثابت ماندن و دائمی شدن پایگاه انتقال خون در بیجار در حال اجراست.

وی افزود: با اقدامات اولیه، تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز پایگاه انتقال خون، با قول مساعد ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نیروهای مورد نیاز استخدام خواهند شد و پایگاه انتقال خون به صورت ثابت و دائم در بیجار فعالیت خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا زمانی که پایگاه انتقال خون به صورت ثابت و دائمی در شهرستان فعالیت کند، به صورت هر ۱۰ یا ۱۵ روز یک بار، مجموعه انتقال خون کردستان در بیجار مستقر خواهند شد.

آهوان ادامه داد: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار با اشاره به اینکه ساختمان فعلی مرکز فوریت‌های پزشکی برای استقرار پایگاه انتقال خون، به صورت کامل بازسازی، تعویض کلیه تجهیزات فلزی قدیمی با تجهیزات بهداشتی و مناسب، بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که برآورد می‌شود حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان جدید پایگاه انتقال خون در بیجار شامل ۲ اتاق خون گیری مردان با ۶ تخت و بانوان با ۳ تخت به صورت جداگانه و در یک محیط کاملاً مستقل از هم، سالن انتظار و یک پزشک و یک منشی در خدمت مراجعات مردمی خواهد بود.

وی افزود: فردا شب مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار آماده پذیرش شهروندان بیجاری برای اهدای خون است لذا از همشهریان گرامی دعوت می‌شود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137488

مهمترین اخبار ایران و جهان: