نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 10:53

حراست از مرزهای فکری و اعتقادی از بروز فساد می‌کاهد

امام جمعه اراک گفت: اگر مرزهای فکری و اعتقادی به درستی حراست شود از بسیاری از فسادها و حوادث جلوگیری می‌شود اگر این مرزها آسیب ببیند باعث می‌شود اتفاقات ناگواری رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با فرماندهان و کارکنان فراجا استان مرکزی اظهار کرد:  امروز جمهوری اسلامی دارای ۸۵۰۰ کیلومتر مرز است که امکان عبور از هر نقطه وجود دارد ،بنابراین باید بسیار هوشیار عملکرد کرد.مرزهای فکری  اخلاقی، تربیتی، دینی و فضای مجازی از انواع دیگر مرزها است که دشمنان  به دنبال عبور از آن و ضربه زدن به اسلام هستند بنابراین حفظ همه مرزها با اهمیت است.

امام جمعه اراک افزود: اگر این مرزهاحفظ شود از خیلی از فسادها و حوادث جلوگیری می‌شود اگر این مرزها آسیب ببیند باعث میشود اتفاقات ناگواری رخ دهد .سهل انگاری در این موضوع اصلا قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد : کشورهای غربی و دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور هستند در جریانات اخیر به خاطر یک اتفاق و پیشامد چگونه کشور را  به اغتشاش کشیدن و تمام رسانه های خود را برای ضربه زدن به خط کردند .ولی خودشان و پلیس شان هر روز دست به جنایت می‌زنند و به هیچ کس پاسخگو نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود:مسئله دوم در این حدیث مسئله رسیدگی به مظلومان است. یکی از وظایف حکومت رسیدگی به حقوق افرادی است که مورد ظلم واقع شده اند.

وی گفت: مسئله سوم انتخاب افراد صالح برای مسئولیت‌ها در حکومت است .اگر این مسئله رعایت نشود باعث ضربه خوردن به حکومت می گردد  یک فرد خائن راه را برای دیگر خائن ها باز می کند و یک فرد درستکار راه را برای افراد درستکار دیگر باز میکند‌شهدا جزو این دسته هستند که با خون خود درخت اسلام را پرورش می دهند.

 دری نجف آبادی در ادامه بیان داشت :اگر انقلاب اسلامی نبود خطر صهیونیست تا اعماق کشور پیشرفت می کرد. انقلاب اسلامی نعمت الهی بوده است که باید قدر آن بدانیم. انقلاب اسلامی برای عزت و شرف مردم ایران و مردم مسلمان جهان آمده است. نباید در کارها سستی وجود داشته باشد اگر دشمن لحظه ای در کار ما سستی  ببیند دوباره به فکر ضربه زدن و آشوب در کشور می‌افتد. اتفاقات اخیر نیز این امر مشخص شد که چه انسانهایی بی‌هویت و بی شخصیتی در پشت جریان هستند البته این مورد هم از لطف خداوند است که دشمنان ما را از احمق ترین انسان ها قرار داده است.

وی با توصیه هایی به نیروهای فراجا اظهار داشت: فراجا باید با ایجاد امنیت در میان مردم عزت و شرف خود را افزایش دهد. نباید به خاطر امنیت مردم و جامعه با افراد معلوم الحال و اراذل و اوباش مماشات کرد. باید با افرادی که ناامنی و ترس در جامعه ایجاد می‌کند با قاطعیت برخورد کرد. باید دست جنایت در جامعه را قطع کرد .امنیت جامعه و مردم با هیچ چیز قابل تعویض نیست .

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185344

مهمترین اخبار ایران و جهان: