نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:19

دشمن دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زینب زاله پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاهاستانی عفاف و حجاب کردستان که در ستاد فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما به دلیل حملات دامنه‌دار، هدف‌دار و منظم دشمنان که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ابزارهای جمعی صورت می‌گیرد، تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: اولین قدم و پایه بی‌اعتمادی به دین و مذهب همین عدم توجه به رعایت حجاب و عفاف است، رعایت حجاب و عفاف نه موضوعی حکومتی بلکه اصلی مهم در دین اسلام است و براساس دستورات دین توجه به آن بر هر مسلمانی واجب است.

زاله تصریح کرد: در شرایط زمانی مختلف روش‌های ترویج حجاب و عفاف باید متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین نتیجه و خروجی را از اقدامات انجام شده شاهد باشیم.

وی بهره‌گیری از ظرفیت رسانه برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست و افزود: همانگونه که امروز دشمنان ما با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای به شدت دنبال حذف ارزش‌های دینی و حجاب و عفاف در جامعه اسلامی هستند ما نیز باید با استفاده از این ظرفیت و تولید محتواهای مناسب این فرهنگ ارزشی را در جامعه بیش از پیش ترویج و نهادینه کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان همچنین بهره‌گیری از توان و تخصص افراد صاحب‌نظر، کارشناسان رسانه‌ای و علمای دینی برای تبیین و ضرورت جایگاه و اهمیت توجه به حجاب و عفاف را خواستار شد.

زاله ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی و مقابله با ناهنجاری‌ها را نیازمند جهاد تبیین دانست و گفت: حجاب و عفاف یک مسئله ملی است که نیازمند فرهنگ‌سازی به صورت گسترده است.

به گفته وی، حجاب و عفاف نماد دینی و ارزشی در دین مبین اسلام بوده و بی‌توجهی به آن نادیده گرفتن دستورات دین و قرآن است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان اذعان کرد: برگزاری همایش‌های تاثیرگذار، دیوارنویسی، نمایش‌های خیابانی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای روشنگری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ...از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها باید مردم‌محور تعریف و از قالب دولتی بودن خارج شود چون وقتی مردم خود متولی کار باشند قطعا خروجی بهتری در رسیدن به اهداف در هر موضوعی خواهیم داشت.

زاله اضافه کرد: تجربه نشان داده هرکجا مردم خود محور اصلی کار بوده‌اند تاثیرگذاری هم بیشتر بوده لذا باید تمام توان خود را برای مردمی‌کردن برنامه‌ها در حوزه ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی بکار گیریم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی با حضور مشاورین توانمند، صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان به ویژه در سطح مدارس را ضروری دانست و گفت: امروز متاسفانه مدارس ما رها شده‌اند کودکان و نوجوانان بیشترین تاثیرپذیری را دارند به این مهم باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان سوق دادن آموزش‌ها به سمت مدارس را ضروری خواند و اذعان کرد: در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید الگوهای موفق به جامعه معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قانونی و محترمانه با هنجارشکنان، تلاش در راستای تبدیل موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به مطالبه ملی و تولید لباس‌های محجبه در قیمت پایین و...از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141244

مهمترین اخبار ایران و جهان: