نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:38

همدان، میزبان اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان همدان از برپایی اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان به میزبانی این شهر خبر داد.

حمید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری هفدهمین مرحله از اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی والیبال نشسته بانوان به میزبانی همدان اظهار کرد: این اردو از روز گذشته آغاز شده و تا بیست‌ودوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: لیلا بریانیان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ۱۵ بازیکن را به این اردو دعوت کرده که زهرا نجاتی‌عارف از همدان هم در آن حضور دارد.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان همدان با بیان اینکه میزبانی از اردوی تیم ملی اتفاق خوشایندی برای ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: طاهره صادقیان مربی همدانی نیز به عنوان کمک لیلا برنیان در این اردو حضور دارد.

وی با بیان اینکه زهرا نجاتی‌عارف یکی از مفاخر ورزش همدان به شمار می‌رود، اضافه کرد: این والیبالیست باسابقه سال‌هاست در تیم ملی به‌عنوان یک بازیکن ثابت توپ می‌زند و با تجربه حضور در رقابت‌های پارالمپیک یکی از افتخارات ورزش استان محسوب می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه اگر مسئولان برای ورزش معلولان و جانبازان سرمایه‌گذاری کنند هزینه‌های بخش درمان به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت افز‌د: فعالیت بدنی طول عمر افراد معلول را افزایش می‌دهد و تخقیقات نشان داده این نتیجه رسیده‌اند اگر معلولان فعالیت بدنی و ورزش را جزئی از زندگی خود قرار دهند، عمر متوسط آن‌ها از سه تا ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ورزش معلولان را به سطح جامعه می‌کشاند و آنان را در انجام فعالیت‌ها مستقل می‌سازد، افزود: فارغ از بخش قهرمانی که معلولان و جانبازان استان ما پرافتخار هستند اما ورزش برای این قشر از جامعه بسیار حائز اهمیت است، چراکه نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولان بسیار بیشتر از غیر معلولان احساس می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191688

مهمترین اخبار ایران و جهان: