نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 21:54

فارس من| تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در مازندران/ تاکید بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل

استاندار مازندران از تشکیل قرارگاه استانی عفاف و حجاب خبر داد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مازندران برای تابستان امسال باید اقدامات موثر فرهنگی در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت دو موضوع مهم  در سامانه فارس من که دغدغه مهم مردم استان بوده با این عنوان‌ها که «به وضعیت حجاب دختران در غرب مازندران رسیدگی کنید» و همچنین « درخواست برخورد قاطع با هنجارشکنان سواحل مازندران» خواستار پیگیری موضوع شده‌‌اند.

در ادامه این عنوان آمده است: وضعیت حجاب در غرب استان مازندران شهرهای رامسر،‌تنکابن، عباس‌آباد،  سلمان‌شهر،  چالوس و نوشهر بسیار اسفناک شده است و کشف حجاب بیداد می‌کند؛ چه در خیابان های اصلی مراکز شهرهای نام برده و چه در مراکز خرید شهرهای نام برده شده، تقاضا داریم هرچه زودتر به این وضعیت اسفناک حجاب دختران در غرب مازندران رسیدگی کنید.

در ادامه ذکر کرده‌اند: با مراجعه به ساحل دریای مازندران واقع در بابلسر، نظاره‌گر بی‌حیایی و گستاخی برخی بانوان با پوشش بسیار نامناسب و اقدامات هنجارشکنانه بودم که واقعا دیدن این صحنه‌ها عذاب‌آور است،لطفا فکری برای برخورد قاطع با بی‌عفتی در کنار ساحل مازندران کنید.

در همین خصوص سید محمود حسینی‌پور در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب مازندران، اظهار کرد: اقدامات خوبی در سطح استان با تشکیل قرارگاه استانی عفاف و حجاب انجام شده است.

استاندار مازندران، افزود: موضوع عفاف و حجاب امری نیست که بخواهیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم، چرا که همه مسئول هستیم و هیچ دستگاهی نباید در اجرای قوانین این حوزه کم‌کاری یا کج‌کارکردی داشته باشد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد در عرصه جنگ‌ رسانه‌ای جامعه را در موضوعات مختلف تحریک کند،افزود: دشمن تلاش می‌کند به واسطه ابزارهای ارتباطی بی‌حجابی را ترویج کند،لذا در چنین شرایط اقدامات فرهنگی مبتنی بر ایده‌های نو و جهاد‌تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار مازندران،گفت:واحدهای صنفی، اقامتگاه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف هستند به افرادی که به قوانین شرعی و قانونی حوزه حجاب توجه نمی‌کنند، خدمات‌رسانی نکنند و در این زمینه دستگاه قضایی نیز پشتوانه اجرای ضمانت‌های قانونی با متخلفان است.

 حسینی‌پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مازندران برای تابستان امسال باید اقدامات موثر فرهنگی در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی انجام دهند،اظهار کرد: دستگاه‌های متولی از ظرفیت ایده‌های نو و جوانان انقلابی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل استفاده کنند و مدیران برای این جوانان نقش قائل شوند.

استاندار مازندران با اشاره به واگذاری دبیرخانه قرارگاه عفاف و حجاب استان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران،گفت: جلسات قرارگاه و دبیرخانه به‌صورت هفتگی برگزار شود و راهبردها  فرهنگی،اجتماعی،جامعه‌شناسانه و چالش‌ها در این دبیرخانه به‌طور دائمی بررسی شود.

حسینی‌پور با اشاره به حفظ و ارتقا شاخص ارزش‌های بنیادین مردم،افزود: مازندران دیار علویان است و همه مدیران موظف هستند ضمن شناخت دقیق و به‌روز از ارزش‌های بنیادین نسبت به ارتقا این شاخص‌ها که حجاب نیز یکی از مهم‌ترین آنان است، اقدام کنند.

آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در سخنانی با اشاره به نقش معلمان و اساتید در مدارس و اساتید در دانشگاه‌ها برای تبیین بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اجتماعی، گفت: فراجا باید در اجرای مدل‌های مواجهه با بی‌حجابی جدیت بیشتری داشته باشد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191044

مهمترین اخبار ایران و جهان: