نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:22

طرح‌های عمومی بهره برداری نشده آسیب شناسی شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح‌های عمومی آبیاری نوین که بهره برداری نشده در استان شناسایی و آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور مدیران سازمانی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه برگزار شد افزود: اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تعیین تکلیف و طرح‌هایی که روند اجرای آنها تکمیل و تاکنون به بهره برداری نرسیده بررسی شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری می‌توان از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی و نظام مهندسی کشاورزی استفاده کرد.

عطایی گفت: طرح‌های راکد خصوصی که بخاطر نبود توان مالی راکد و بدون پیشرفت فیزیکی است سریعاً به سازمان معرفی شوند.

وی تاکید کرد: پیگیری لازم از سوی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان بمنظور برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره برداران برای کشاورزان طرح‌های عمومی و شخصی راکد در جهت تکمیل و بهره برداری طرح انجام شود.

عطایی یاداور شد: مدیریت آب و خاک سازمان به طور مستمر نسبت به اعلام گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و معرفی شهرستان‌های موفق و پیشرو در اجرای طرح‌های آبیاری نوین اقدام کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس سهمیه اجرایی تعیین شده در سال جاری قرار است ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شود.

عطایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۶ طرح به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گفته وی؛ همچنین ۱۳۳۳ هکتار از مزارع کشاورزی استان در قالب ۴۴ طرح در دست اجرا می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171344

مهمترین اخبار ایران و جهان: