نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 00:49

وزیران خارجه ایران و اردن درباره توسعه روابط رایزنی کردند

وزیر امور خارجه ایران با همتای اردنی خود در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه کشورمان شامگاه امروز پنجشنبه در تماس تلفنی با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی و رایزنی کردند.

وبگاه خبری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه دولتی کشور پادشاهی اردن نوشت که ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت: «اردن به مانند همه کشورهای عربی خواستار روابط حسنه با ایران بر اساس اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها و همکاری ثمربخش برای دو کشور و در سطح منطقه است.»

وزیر خارجه اردن افزود: «اردن بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و گفتگوهای شفاف و صریح فیمابین به منظور حل مسائل بغرنج آماده است و خواهان گفتگوی سازنده با طرف ایرانی در رفع چالش‌های موجود میان مرزهای اردن و سوریه از جمله قاچاق مواد مخدر به این کشور ضروری است.»

الصفدی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و افزود: «برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.»

ایمن الصفدی همچنین به توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک اشاره کرد و ضمن استقبال از این توافق، به امیرعبداللهیان تبریک گفت.

وزیر خارجه اردن همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت کشورش از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در مقابل اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید کرد.

وزرای خارجه ایران و اردن سلام و تبریکات رؤسای دو کشور به مناسبت عید سعید فطر را به یکدیگر منتقل کردند.

گفتنی است امیرعبداللهیان و همتای اردنی مهر ماه ۱۴۰۱ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای اردنی در نیویورک گفته بود که ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162388

مهمترین اخبار ایران و جهان: