نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 13:35

۹۹ پروژه عام‌المنفعه در زنجان اجرا می‌شود

زنجان-جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای ۹۹ پروژه عام‌المنفعه و زودبازده به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل طهماسبی، ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه بسیج سازندگی اظهار کرد: در سال گذشته ۸ پروژه آب کشاورزی در سطح استان اجرا کردیم و احداث ۱۶۰ واحد مسکن محرومان از پروژه‌های مهم در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی ابراز کرد: اجرای ۹۹ پروژه عام المنفعه و زودبازده در سطح استان زنجان در دستور کار قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفت که تا کنون ۷۵ پروژه انجام شده است.

جانشینفرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ روستا در خدابنده دارای مشکلاتی همچون مسیرهای صعب‌العبور است که ساماندهی و محرومیت‌زدایی آن‌ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. وی به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشکلاتی وجود دارد که باید مسئولان استان و بانک‌های عامل در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

طهماسبی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در عرصه مرمت و زیباسازی مدارس از ۲۰ سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش، خیران و نوسازی مدارس پای کار هستند، بیان کرد: درخواست داریم امسال برای اجرای طرح هجرت ۳ اعتبار ویژه اختصاص یابد.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط سپاه انصارالمهدی (عج) در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی اشاره و عنوان کرد: راه اندازی ۶۲۹ صندوق قرض الحسنه و ارائه تسهیلات با بیش از ۲۵ هزار و۶۳۰ نفر عضو، راه‌اندازی ۴۸ تعاونی اشتغالزا، برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته و معرفی بیش از ۲ هزار نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی از جمله این اقدامات است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: ارائه تسهیلات برای ۳ هزار نفر برای ایجاد نیروگاه‌های خانگی خورشیدی و نیز تجهیز ۵ کارگاه خیاطی از محل قرارگاه محرومیت‌زدایی نمونه‌های دیگر از این اقدامات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161644

مهمترین اخبار ایران و جهان: