نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 16:19

اوربان: جنگ اوکراین به محض قطع حمایت آمریکا و اروپا پایان می‌یابد

نخست‌وزیر مجارستان گفت درگیری نظامی در اوکراین به محض آن که آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت مالی از کی‌یف را متوقف کنند، پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان جمعه (۱۴ آوریل) در مصاحبه‌ای گفت درگیری نظامی در اوکراین به محض آن که آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت مالی از کی‌یف را متوقف کنند، پایان خواهد یافت. او تاکید کرد اوکراین به لحاظ مالی و اقتصادی ورشکست شده است. 

اوربان گفت: اوکراین کشوری است که از نظر اقتصادی وجود ندارد. سوال این است آیا ما اوکراین را به همین شکل حفظ می‌کنیم. به محض آن که ایالات متحده و اتحادیه اروپا تصمیم به توقف کمک مالی به دولت اوکراین بگیرند، جنگ تمام خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری تاس، اوربان در ادامه گفت: در حال حاضر وضعیت متفاوت است: مالیات‌دهندگان مجارستانی باید از اوکراین از طریق بودجه مشترک اروپا حمایت کنند. این که اقلیت مجارستانی همچنان در اوکراین مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، بد است. 

به گفته وی، «کمک مالی آمریکا و اتحادیه اروپا، اوکراین را قادر به پرداخت حقوق بازنشستگی و حقوق می‌کند و سیستم‌های اداره امور عمومی و مراقبت‌های بهداشتی را سرپا نگه می‌دارد. بدیهی است که این وضعیت نمی‌تواند زیاد دوام آورد». 

آمریکا به دنبال کشاندن همه به جنگ اوکراین است

نخست‌وزیر مجارستان همچنین گفت که آمریکا هدف خود برای کشاندن هر کسی که می‌تواند به درگیری نظامی در اوکراین را رها نکرده اما بوداپست در طرف صلح می‌ماند. وی اظهار داشت: ایالات متحده برنامه خود برای قرار دادن همه در ائتلاف نظامی، تامین سلاح برای اوکراین و حمایت از ادامه خصومت‌ها را رها نکرده است.

وی در اشاره به همین موضوع بار دیگر هشدار داد هر روز که می‌گذرد، تهدید تبدیل درگیری اوکراین به یک جنگ جهانی جدید افزایش می‌یابد و اگر چنین جنگی رخ دهد هسته‌ای خواهد بود. 

اوربان ضمن بیان این که تشدید کنونی درگیری در اوکراین گویای این واقعیت است که کشورهای حاضر در جنگ به معنای واقعی تنها چند اینچ با استفاده از تسلیحات هسته‌ای فاصله دارند، افزود: به همین دلیل است که مجارستان از سریع‌ترین آتش‌بس ممکن و آغاز مذاکرات صلح برای حل‌وفصل بحران حمایت می‌کند. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148488

مهمترین اخبار ایران و جهان: