نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:53

مورگان فریمن: اصطلاح «آفریقایی آمریکایی» توهین است!

مورگان فریمن: «ماه تاریخ سیاه‌پوستان توهین است» و اصطلاح «آفریقایی آمریکایی» نیز همینطور است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، مورگان فریمن در یک مصاحبه نادر جدید هنگام تبلیغ بازی خود در فیلم «آدم خوب» ساخته زک براف به ساندی تایمز گفت که ماه تاریخ سیاه‌پوستان و اصطلاح «آفریقایی آمریکایی» را توهین به خود می‌دانم.

فریمن گفت: «دو چیز را می‌توانم علناً بگویم که دوست ندارم. «ماه تاریخ سیاه» یک توهین است. آیا تاریخ من را به یک ماه کاهش می‌دهی؟»

وی افزود: همچنین اصطلاح «آفریقایی آمریکایی» توهین است. من اصلا این عنوان را تصدیق‌نمی‌کنم. سیاه‌پوستان تا زمانی که به n-word(کاکاسیاه) برمی‌گردند، عناوین مختلفی داشته‌اند و نمی‌دانم چگونه این چیزها چنین نفوذی پیدا می‌کنند، اما همه از «آفریقایی آمریکایی» استفاده می‌کنند. واقعا یعنی چه؟ بیشتر سیاه پوستان در این قسمت از جهان، دورگه هستند. و شما آفریقا را طوری می‌گویید که گویی یک کشور است در حالی که یک قاره است، مانند اروپا.

هنگامی که خبرنگار ساندی تایمز مورد دنزل واشنگتن را یادآوری کرد که یک بار گفت: «من بسیار به سیاهپوست بودنم افتخار می‌کنم، اما سیاه‌پوست تمام آن چیزی نیست که من هستم» فریمن افزود: «بله، دقیقا. کاملا موافقم. شما نمی‌توانید من را اینطور تعریف کنید.»

انتقادات و درددل فریمن پیرو نقل قول‌های اخیر ادریس البا(هنرپیشه سیاه‌پوست) است که در ماه فوریه رسانه‌های اجتماعی را پس از افشای اینکه از خود به عنوان «بازیگر سیاهپوست» یاد نمی‌کند، تحریک کرد با این استدلال که این کار برای حرفه او محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

گزارش مؤسسه پیو از افزایش نگران‌کننده تبعیض نژادی، قومیتی و ایدئولوژیکی در آمریکا حکایت دارد. بر اساس مطالعه «مرکز تحقیقاتی پیو» در ۱۷  کشور جهان انجام شده نشان می‌دهد که  نگرانی در مورد تبعیض نژادی و قومیتی در آمریکا وخیم گزارش شده است. 

گزارش موسسه پیو نشان داد  که میانگین ۸۹ درصد از ۱۶ فرد غیرآمریکایی تبعیض نژادی و قومیتی در ایالات متحده را به عنوان یک مشکل «تا حدودی» یا «بسیار جدی» توصیف می‌کنند.

این تحقیق که درکشورهایی همچون آمریکا، نیوزیلند،آلمان، کره جنوبی، کانادا، ژاپن، هلند، اسپانیا و سوئد صورت گرفته، جوانان بیشتر از افراد بزرگسال تبعیض را به عنوان یک مشکل می‌بینند و به طور کلی، زنان آن را بیشتر از مردان به عنوان یک مشکل برمی‌شمارند.

به عنوان مثال، هشتاد درصد از زنان می‌گویند که تبعیض بر اساس نژاد یا قومیت یک مشکل «تا حدودی» یا «بسیار جدی» است. این رقم برای مردان ۶۸ درصد است. تبعیض جنسیتی در حدود ده درصد نیز در کانادا و آلمان مشهود است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157400

مهمترین اخبار ایران و جهان: