نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 09:54

عقب‌ماندگی حوزه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برطرف شود

اصفهان-نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عقب‌ماندگی‌ها در حوزه فناوری اطلاعات باید هرچه سریع‌تر جبران و ضعف‌های موجود رفع شود.

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: از اقداماتی که در ایام نوروز به همت مدیریت شهری صورت گرفت تشکر می‌کنم. امسال هم تنوع و تعدد خدمات و کیفیت، به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

وی افزود: نکته مهم این بود که این خدمات در وهله اول مربوط به شهروندان اصفهانی و سپس مسافران نوروزی بود. در مجموع اقدامات خوبی صورت گرفت. این اقدامات باید ثبت و ضبط شود تا برای سال‌های آینده نقاط ضعف کمتر و نقاط قوت تقویت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم ارزیابی آورده‌های سفرهای نوروزی برای اصفهان گفت: بحث گردشگری از این ناحیه نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا خدمات بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به موضوع فناوری اطلاعات بیان کرد: به رغم اینکه این حوزه باید پیشرو باشد، اما در این حوزه شاهد ضعف‌هایی هستیم که هرچه زودتر باید برطرف شود. شاید پذیرفتنی نباشد که پس از سال‌ها شاهد مشکلات در این حوزه باشیم.

قربانی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های خوبی در اختیار داریم و هزینه‌های خوبی صورت گرفته اما بازدهی این حوزه نیازمند ارزیابی جدی است و بهره‌وری در این حوزه باید مورد بازنگری جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به رغم اینکه میز هوشمندسازی در شهرداری ایجاد شده و جلسات آن با حضور شهردار برگزار می‌شود اما انتظار می‌رود که در این حوزه وضعیت بهتری برای شهر رقم بزنیم، افزود: عقب ماندگی‌ها در این حوزه باید هرچه سریع‌تر جبران شود. سرعت علم و دانش به گونه‌ای است که هرچه عقب بیفتیم جبران این عقب ماندگی ساخت است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته اعلام شد که تا پایان ۱۴۰۱، تعداد ناوگان اتوبوسرانی به ۱۴۰۰ دستگاه برسد اما این مورد همچنان انجام نشده و از سوی شهروندان نقد می‌شود. زیرا سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها زیاد است و توسعه ناوگان اتوبوسرانی بر اساس عدد اعلام شده باید در سال جاری محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس برنامه فاز اول خط دوی مترو تا پایان سال آینده باید به بهره‌برداری برسد و هیچ چیز نباید مانع تحقق این امر شود.

قربانی با بیان اینکه ردیف‌های در نظر گرفته شده برای بودجه باید مرتب پیگیری شود، گفت: نباید اینگونه شود که به نیمه سال برسیم و به واسطه عدم تحقق این امر، مجبور به جابجایی بودجه شویم. از همین ابتدای سال رصد وضعیت پروژه‌ها باید دنبال شود تا هیچ پروژه‌ای به تعویق نیفتد.

وی گفت: انتظار از دستگاه‌های نظارتی این است که اقدامات خود را به خوبی انجام دهند. اقداماتی که این دستگاه‌ها انجام می‌دهند گاهی موجب کُند شدن کارها و افزایش هزینه‌ها شده که با هدف اصلی این دستگاه‌ها مغایرت دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تذکر دادند که دستگاه‌های نظارتی نباید جرأت را از مدیران بگیرند. این جرأت و جسارت به واسطه بخشنامه‌ها، ابلاغ‌ها و.. گرفته شده است که نباید اینگونه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139388

مهمترین اخبار ایران و جهان: