نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 21:18

30 درصد اشتغال خانگی توسط کمیته امداد ایلام انجام شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: این اداره کل سال گذشته توانست بیش از 30 درصد اشتغال خانگی ایجاد شده در استان را در کارنامه خود ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، رضا طاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در دیدار با رئیس صدا و سیمای مرکز ایلام با ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد در سال گذشته گفت: برابر آمارها منتشر شده، پارسال از تعداد 12 هزار  طرح اشتغال زایی ایجاد شده در استان،  تعداد 4 هزار و 300 طرح آنها توسط کمیته امداد ایجاد شده است که بیش از 30 درصد اشتغال خانگی استان را شامل می شود.

وی افزایش مشارکت خیرین در دستگیری از نیازمندان را از دیگر برنامه ها و اولویت های کمیته امداد برشمرد و افزود: سال گذشته این خیرین بیش از 160 میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند که 6 میلیارد از این رقم در قالب صدقه بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام جذب حامی برای ایتام و کودکان نیازمند را از موفق ترین برنامه های کمیته امداد برشمرد و گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته از طریق این طرح بیش از 32 میلیارد تومان به کودکان نیازمند مورد حمایت خود کمک کردند.

طاهری در ادامه با عنوان این که ترویج بیشتر فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از مهم ترین زمینه های محرومیت زدایی در جامعه است و صدا و سیما می تواند از طریق برنامه سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات موثر همراه بسیار تأثیرگذاری برای کمیته امداد باشد.

بازوند مدیرکل صدا و سیمای ایلام نیز در این دیدار گفت: توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از طریق برنامه های متنوع تلویزیونی در اولویت مشارکت در برنامه های صدا و سیما بوده و از افتخارات این رسانه است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در همه برنامه های عام المنفعه و مشارکتی کمیته امداد مشارکت دارد افزود: در ماه مبارک رمضان  نیز این رسانه برنامه های گوناگونی با هدف تشویق مشارکت مردم در کمک به نیازمندان  را تهیه و هر روز در بخش های مختلف برنامه های این رسانه پخش می کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار تبلیغ کار نیک است ادامه داد: ما همچنان آمادگی داریم در زمینه معرفی نخبگان و کارآفرینان برتر با هدف تشویق به اشتغال، معرفی پروژه های زکات و برنامه های دیگر در زمینه خدمت رسانی با کمیته امداد همراهی کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138888

مهمترین اخبار ایران و جهان: