نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 22:35

هنر بهترین ظرفیت برای انتقال مفاهیم به جامعه است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: هنر بهترین ظرفیت برای انتقال مفاهیم به جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما شامگاه دوشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، اظهار کرد: تأثیر بسزایی که هنرمندان در جامعه دارند غیر قابل‌انکار است و می‌توان از ظرفیت هنر در مسیر آشنایی نسل امروز با افتخارات ایران اسلامی به بهترین شکل ممکن بهره بُرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای هنر در انتقال مفاهیم به جامعه، افزود: مردم ولایت مدار کرمانشاه علاوه بر جان‌فشانی در راه پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پررنگ در جبهه‌های جنگ تحمیلی، برگ زرینی به افتخارات این استان افزودند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: نباید خاطرات انقلاب و جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شود، هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای فاخر است که باید استخراج شود و در قالب آثار هنری و سینمایی در دسترس همگان به ویژه نسل امروز قرار بگیرد.

علما بیان کرد: احساس مسئولیت نویسندگان و هنرمندان در تولید آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت قابل ارزش است و انتظار می‌رود مسئولین با توجه به هجمه‌های مختلف دشمن و تلاش مستمر در کم رنگ نمودن انقلاب اسلامی، بیش از پیش هنرمندان را مورد حمایت قرار دهند تا به امر تولیدِ آثار ارزشی ترغیب شوند.

در این دیدار افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری در سال ۱۴۰۱ و شرح برخی از برنامه‌ریزی‌های آتی در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139800

مهمترین اخبار ایران و جهان: