نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 21:54

نصیرشلال: رکوردگیری چهارم اردیبهشت تعیین کننده است/ یک تیم به کوبا اعزام می‌شود

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: رکوردگیری روز چهارم اردیبهشت در اتنخاب نفرات تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرمربی تیم ملی بزرگسالان اظهارداشت: رکوردگیری این تیم با شرایط واقعی مسابقه در روز چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود و در انتخاب ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی تعیین کننده است.

«نواب نصیرشلال» افزود: شرایط رکوردگیری در محل آکادمی ملی المپیک، کاملا مثل مسابقه است و ورزشکاران باید روی وزن قانونی باشند. وزن کشی و داوری مثل مسابقه انجام می شود و ارفاق وزن نداریم.

وی همچنین از اعزام یک تیم به مسابقات وزنه برداری جایزه بزرگ (گرند پری) کوبا در خردادماه خبر داده و گفت: کسانی که در مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا حضور نداشتند، برای شرکت در مسابقات کوبا  اولویت دارند و با استراتژی که کادر فنی برای مسابقات پیش رو تدوین کرده است، دو یا سه نفر اعزام می شوند.

مسابقات جایزه بزرگ کوبا (18 تا 28 خرداد) یکی از پنج رویداد مهم سال 2023 است که فدراسیون جهانی وزنه برداری برای تجمیع امتیازات کسب سهمیه المپیک تعیین کرده است و هر ورزشکار در مسیر کسب سهمیه می بایست دست کم در سه مسابقه (از پنج تا) شرکت کند.

دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن، درباره تقویم پر ازدحام مسابقات بین المللی وزنه برداری در سال جاری و برنامه کادر فنی برای مسابقات پیش رو نیز اظهارداشت: با توجه به شرایط آمادگی، فنی، سنی و دوره زمانی مورد نیاز ورزشکار برای ریکاوری بعد از هر مسابقه، باید تیمی را در اردو نگه داریم و تیم دوم را در کنارش داشته باشیم تا در مسابقات با دست پر شرکت و از همه پتانسیل ها استفاده کنیم.

پابان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1143800

مهمترین اخبار ایران و جهان: