نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 13:34

تجهیزمرکز فیزیوتراپی هلال احمر خدابنده به دستگاه‌های پیشرفته

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مرکز فیزیوتراپی هلال احمر خدابنده به چهاردستگاه پیشرفته به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین بهره‌برداری و راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته در مرکز فیزیوتراپی هلال احمر خدابنده اظهار کرد: حوزه توانبخشی یکی از وظایف و ماموریت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه درمان و سلامت به شمار می‌رود. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و مکاتبه‌های بسیار زیاد هلال احمر استان زنجان و نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی مرکز توانبخشی خدابنده با چهار دستگاه پیشرفته تجهیز شد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات شامل دو دستگاه الکتروتراپی، یک دستگاه التراسوند، لیزر پرتوان همراه با تجهیزات مورد نیاز و مولتی ایستیم دو کاناله نیز هر کدام یک دستگاه است، تصریح کرد: لیزر پرتوان و مولتی ایستیم دو کاناله با درآمدهای داخلی هلال احمر استان زنجان خریداری و دستگاه‌های الکترو تراپی و التراسوند نیز با تلاش نماینده مجلس این شهرستان و توسط هلال احمر مرکز تهیه و تخصیص داده شده است. 

موسوی خاطرنشان کرد: تعداد کمی از مراکز توانبخشی در استان زنجان به این دستگاه‌های پیشرفته مجهز شده‌اند و خوشبختانه این دستگاه‌ها در این مراکز امتحان خود را پس داده و مورد اقبال قرار گرفته است. 

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دستگاه الکتروتراپی یکی از دستگاه‌های پیشرفته در حوزه توانبخشی به شمار می‌رود که با 99 برنامه درمانی قابل تنظیم با مدت زمان‌های متفاوت برای درمان است. 

وی تاکید کرد: با مجهز شدن مرکز فیزیوتراپی هلال احمر شهرستان خدابنده به این تجهیزات بیان شده، می‌توانیم خدمات مطلوب‌تری را به ساکنان این شهرستان در حوزه درمان و سلامت ارائه دهیم. 

موسوی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده دومین شهرستان استان به لحاظ جمعیت و وسعت به شمار می‌رود و نقش مهمی در اقتصاد و تولید دارد، ادامه داد: این جایگاه لزوم توجه به نیازهای این شهرستان را جدی کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خدابنده بعد از مرکز استان تنها شهرستانی است که فیزیوتراپی هلال احمر در آن فعالیت دارد که این مهم بیانگر پیگیری مسؤولان این منطقه و وجود جوانان تحصیل کرده در این رشته تحصیلی است. 

تجهیز مرکز فیزیوتراپی هلال احمر خدابنده قابل تقدیر است 

همچنین جواد تاراسی فرماندار شهرستان خدابنده نیز در ادامه این مراسم گفت: با توجه به وسعت و جمعیت این شهرستان به تبع نیاز شهروندان به استفاده از خدمات فیزیوتراپی نیز بیشتر است. 

فرماندار خدابنده افزود: تجهیز این مرکز به دستگاه‌های نوین و پیشرفته، مانع ایاب و ذهاب بیماران به شهرهای دیگر برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی شود. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردم شهرستان خدابنده تولیدکننده بخش کشاورزی هستند، به تبع نیاز بالایی در استفاده از این خدمات را دارند. 

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116288

مهمترین اخبار ایران و جهان: