نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 22:33

اعضای شوراهای اسلامی در اسلامشهر مستقل تصمیم بگیرند

اسلامشهر- فرماندار اسلامشهر گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم باید مستقل تصمیم بگیرند و متناسب با اختیارات و وظایفی که دارند پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها که با حضور اعضای شش دوره شورای اسلامی شهر اسلامشهر برگزار شد ضمن تبریک روز ملی شوراها اظهار داشت: در ادوار گذشته شوراها شاهد بودیم که برخی‌ها نظرات و تصمیماتشان را با تحکم به اعضای شورا تحمیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه تحمیل نظر و عقیده به اعضای شورا از سوی هر فردی باشد توهین به مردم و نمایندگان مردم در شورای شهر است، افزود: اگر بنا باشد موردی به اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای شهرستان تحمیل شود بخاطر حفظ منافع مردم باید در مقابل آن تحمیل ایستاد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه بهترین رویکرد در قبال شوراها احترام گذاشتن به رأی مردم و نظر نمایندگان مردم است، تصریح کرد: شهرداران نیز باید بر مبنای اختیارات و وظایفی که دارند مستقلانه در چینش مدیران و موضوعات مدیریتی تصمیم بگیرند تا پاسخگوی تصمیماتشان باشند.

حبیبی با بیان اینکه مردم از شوراهای اسلامی انتظارات زیادی دارند ادامه داد: پس از گذشت شش دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا دوره آزمون و خطا گذشته و باید از تجارب اعضای شوراهای اسلامی در ادوار گذشته بخوبی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: با یک فکر و یک دست کارها پیش نمی‌رود و باید با احترام به تمام سلایق و فکرها و درس گرفتن از اشتباهات و تجارب ناموفق گذشته بهترین تصمیم‌ها را برای خدمت به مردم اتخاذ کنیم. گفتنی است در بخش پایانی این مراسم که به همت شورای اسلامی و شهرداری اسلامشهر برگزار شد با اهدای لوح سپاس از اعضای شش دوره شورای اسلامی شهر اسلامشهر تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176788

مهمترین اخبار ایران و جهان: