نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 19:51

یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهیدان و مجاهدان راه خدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: برخی از حوادث می‌تواند تحولات اساسی و مهمی در جامعه ایجاد کند و حضرت خدیجه (س)، بانویی با شرافت، عظمت و دارای ثروت و کسی که در مکه بزرگترین سرمایه را داشتند، اموال خود را برای ایجاد تحول و نجات جامعه و در راه خدا و اسلام و پیامبر هزینه کرد.

امام جمعه گناوه گفت: آن حضرت هم با مال و ثروت خود و هم با جان و هستی خود برای ترویج و تثبیت اسلام جهاد و هزینه کرد و با همه دارایی و ثروت به همسری یتیمی درآمد که مورد شماتت و اعتراض زن‌های دیگر در آن زمان قرار می‌گیرد.

حضرت خدیجه (س) الگویی برای بانوان

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) اولین زنی که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و تمام هستی خود را در این راه هزینه کرد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر نقش مهم زنان در جامعه گفت: امروز متأسفانه دشمنان و معاندان که در ظاهر مدعی دفاع از حقوق زنان هستند، از زنان به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و زن را به عنوان ابزار تجارت می‌نگرند.

یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی است

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا ارزش‌های دینی، اسلامی را در جامعه کمرنگ کند ولی زنان بزرگی مانند حضرت خدیجه (س) باید برای زنان جامعه ما اسوه و الگو باشند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه با جهاد خود با اموال خود اسلام را یاری کرد و مایه افتخار و مباهات همه امامان و ائمه (ع) است.

۱۲ فروردین روزی فراموش نشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی

وی با گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی استمراربخش حکومت پیامبر گرامی اسلام (ص) است و اگر در چنین روزی بعد از ۱۴۰۰ سال حکومتی به نام اسلام، تشیع، روحانیت و اهل بیت (ع) شکل گرفت به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) که پرورش یافته مکتب پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است.

وی اضافه کرد: چنین حکومتی به تعبیر مقام معظم رهبری آرزوی همه انبیا عظام و ائمه اطهار (ع) بوده است و بعد از سال‌ها و قرن‌ها حکومتی، به نام حکومت اسلامی تشکیل شد که از عنایات الهی است.

وی گفت: روز ۱۲ فروردین، روز عید و روزی ماندگار و به فراموش نشدنی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است که باید تجلیل و برای نسل جوان پیرامون این روز بزرگ اطلاع رسانی و تبین و بازگو شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهیدان و مجاهدان و روز استقرار اولین حکومت اسلامی بعد از عصر ائمه (ع) است.

ضرورت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی

وی گفت: انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی، الهی و عقلانی شکل گرفته است و باید از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، شهدا و آزادگان و رزمندگان با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری دفاع کنیم و از تحریف این ارزش‌ها جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: اگر در یوم الله ۱۲ فروردین ۵۸ مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند امروز نیز مردم علیرغم همه نقدها و مشکلات، نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و آرمان‌های آن وفادار و پایبند هستند و در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ و تأثیرگذار دارند.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی از بدو تشکیل حکومت جمهوری اسلامی توطئه‌های و دسیسه‌های مختلفی از درگیری‌های نظامی، ترورها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و فرهنگی به راه انداختند که تا کنون نیز برای حفظ این نظام شهدای بزرگی را تقدیم کرده‌ایم اما با حضور مردم در صحنه و رهنمودهای رهبری این انقلاب پابرجا و استوار مانده و خواهد ماند.

مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در مسجد شهید حر خسروی گناوه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1121588

مهمترین اخبار ایران و جهان: