نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:57

‏۱۸بوستان جنگلی در استان سمنان میزبان گردشگران است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: ۱۸ بوستان جنگلی در استان برای روز طبیعت و حضور گردشگران مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه ‏۱۸ بوستان جنگلی در استان سمنان میزبان گردشگران است، بیان کرد: پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان در روزهای عید نوروز و روز طبیعت سال جاری فعال است.

وی افزود: ۱۰ هزار نسخه پوستر «بیایید از خودمان شروع کنیم و با طبیعت مهربان باشیم» و کیسه‌زباله در راستای اهداف فرهنگ ترویج و اطلاع‌رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت اداره کل محیط زیست به مناسبت روز طبیعت ۱۳ فروردین در خروجی شهرهای استان سمنان توزیع می‌شود

مرادی حقیقی ادامه داد: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین در قالب گروه‌های چهار نفره برای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی و در تمامی شهرستان‌های استان سمنان به صورت تمام وقت مستقر هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در کنار طرح مشارکت مردمی در حفاظت از انفال، طرح‌هایی مانند فعال کردن تیم‌های گشت زنی و ایجاد کمربند حفاظتی برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین گفت: همزمان با روز سیزدهم فروردین ماه روشن کردن آتش در بوستان‌ها و مناطق جنگلی استان کاملاً ممنوع است.

مرادی حقیقی افزود: هموطنان می‌توانند در صورت آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و اراضی ملی با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۴۰و ۱۳۹و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و یگان حفاظت اداره کل محیط زیست گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117400

مهمترین اخبار ایران و جهان: