نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:37

نبنزیا: سازمان ملل بدون روسیه بی معنا خواهد بود

نماینده دائم روسیه نزد سازمان ملل برنامه های مسکو در دوره ریاست بر شورای امنیت سازمان ملل را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازتاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد سازمان ملل برای معنابخشی به موجودیت خود نیازمند حضور روسیه است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امروز پنج شنبه در خصوص ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل در ماه آوریل اعلام کرد که سازمان ملل بدون روسیه معنای خود را از دست می‌دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که انتظار می‌رود «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نیمه دوم آوریل وارد نیویورک شود.

به گفته نبنزیا، وزیر خارجه روسیه قرار است در ۲۴ آوریل یک بحث و گفتگو را با موضوع چندجانبه گرایی موثر در راستای دفاع از اصول منشور سازمان ملل هدایت کند.

نماینده ارشد روسیه در سازمان ملل افزود که وزیر خارجه روسیه همچنین در ۲۵ آوریل یک مناظره آزاد در مورد حل و فصل بحران‌ها خاورمیانه را هدایت خواهد کرد.

نبنزیا تاکید کرد که روسیه بر این باور است که این فرصت خوبی برای گفتگو بر سر اوضاع در خاورمیانه، به ویژه توقف روند حل و فصل بحران میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در ماه آوریل ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119600

مهمترین اخبار ایران و جهان: