نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 09:36

بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه صادر شده است

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش ار ۲ میلیاردو ۲۰۰میلیون دلار کالای صادراتی با خدمت بی وقفه کارکنان حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد

بختیار رحمانی‌پور، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارسدر کرمانشاه، اظهار کرد: در ده ماهه سپری شده از سال جاری  ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۵۵ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۶۸۲ هزارو ۲۴۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش  ۳ درصد و از حیث وزن رشدی ۷ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات‌، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... عنوان کرد. 

ناظر گمرکات استان کرمانشاه  افزود: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات ۷۳۵ میلیون و ۹۹۴ هزارو ۲۱۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۱۶ هزارو ۲۱۳ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است .

وی خاطرنشان کرد: گمرک خسروی و سومار به ترتیب با صادرات ۶۷۸ میلیون و ۶۴۱ هزارو ۵۷۳ دلارکالا با وزن یک میلیون و ۷۳۹ هزارو ۲۱۴ تن و گمرک سومار با صادرات ۴۱۴ میلیون و ۳۲۶ هزارو ۸۴۶ دلار کالا به وزن ۱میلیون و ۳۵ هزارو ۳۲۱ تن در جایگاه بعدی قرار دارند.

رحمانی‌پور در ادامه اشاره ای نیز به آمار10 ماهه واردات  گمرکات استان داشت و بیان کرد:  درده ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۴ میلیون و ۲۰۶ هزارو ۳۶۹ دلار کالا به وزن ۷ هزارو ۴۷۱ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵ درصد  و از حیث وزن ۶۲ درصد کاهش داشته است .

مدیرکل گمرک کرمانشاه؛ عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر،قطعات دستگاه لیبل زن ،انواع تجهیزات خط تولید،بلبربنگ،قالب شمش،فیلتر ،کمپرسور و ...عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1004144

مهمترین اخبار ایران و جهان: