نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 00:06

ضرورت آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث/ تیم‌های امدادی در مدارس سازماندهی خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث یک ضرورت است و می‌توان یک هزار و ۵۰۰ گروه دادرس را در کل مدارس ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌اله صفری شامگاه امروز در دیدار با مسئول جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با استقبال از آموزش دانش‌آموزان توسط مربیان این جمعیت، اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث یک ضرورت است و همه نهادها و دستگاه‌ها در امر فرهنگ‌سازی بایستی در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنند و در این امر در کنار این نهاد بزرگ آموزشی و تربیتی قرار گیرند.

وی افزود: برنامه‌های اجرا شده در آموزش و پرورش باید همراه با فرهنگ‌سازی و نمود عینی و علمی توام باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه مدارس خاص و برخوردار با توجه به ظرفیت‌های موجود در آموزش جمعیت هلال احمر مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: کارشناسان آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تفاهم نامه بومی در راستای تفاهم نامه وزارتی تدوین کنند.

به گفته وی با احتساب ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سطح استان، می‌توان یک هزار و ۵۰۰ گروه دادرس را در کل مدارس ایجاد کرد.

حمید قویدل، مسئول جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه ۳ گروه کودکان، بانوان و سالمندان جزو افرادی هستند که در حوادث بیشترین صدمه را می‌بینند، تصریح کرد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را برای مقابله با حوادث مترقبه و غیرمترقبه آموزش دهیم بدون شک این تجربیات به خانواده‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در نظر دارد با توجه به تفاهم نامه وزارتی ۲ گروه فرهنگیان و دانش‌آموزان را تحت آموزش قرار دهد.

مسئول جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید یاد بگیریم چگونه با حوادث مواجه شویم، گفت: در نظر داریم تیم‌های ۱۴ نفره دادرس، پشتیبانی و مربی را در مدارس ایجاد کنیم.

پایان پیام/3727/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1003700

مهمترین اخبار ایران و جهان: