نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 18:10

اضلاع مربع مدعیان از هم باز شد/ جهش پرسپولیس و رنگ زرد استقلال!

در هفته ای که استقلال با شکست برابر زردپوشان اصفهانی مورد انتقاد زیادی از سوی هوادارانش قرار گرفت، پرسپولیس با برد اقتصادی برابر ذوب آهن فاصله‌اش را با رقبا بیشتر از قبل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته شانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر که نخستین هفته از دور برگشت بیست و دومین دوره این مسابقات به شمار می رفت، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار شد که در پایان پرسپولیس فاصله اش را با تعقیب کنندگان حفظ کرد و همچنان شانس اول قهرمانی است.

در مهمترین دیدار روز نخست این هفته که در اصفهان برگزار شد، سپاهان پیروزی دور رفت برابر استقلال را تکرار کرد و به سه امتیاز مهم دست پیدا کرد تا خود را به پرسپولیس نزدیکتر کند.

در مقابل استقلال که نوسان زیادی در دیدارهای برگزار شده اش دارد، در بازی با سپاهان هم نتوانست انتظارات هوادارانش را برآورده کند و دور برگشت لیگ را با شکست آغاز کرد تا فاصله اش با پرسپولیس به ۸ امتیاز برسد و کار سختی برای جبران این امتیازات داشته باشد.

اضلاع مربع مدعیان از هم باز شد/ جهش پرسپولیس و رنگ زرد استقلال!

در دو دیدار برگزار شده روز پنجشنبه مس رفسنجان و نساجی مازندران به تساوی یک به یک رسیدند و ملوان بندرانزلی با پیروزی یک بر صفر برابر پیکان سه امتیاز ارزشمند و مهم خانگی را کسب کرد تا به وضعیتش در انتهای جدول سروسامان دهد و موقتا از منطقه خطر دور شود.

در روز دوم این هفته پرسپولیس در دیداری سخت برابر ذوب آهن به برتری یک بر صفر دست یافت. سرخپوشان که برای فاصله گرفتن از تعقیب کنندگان به سه امتیاز این دیدار نیاز داشت البته برای رسیدن به پیروزی سختی زیادی کشید و بازی بسته و دفاع منسجم ذوب آهن این فرصت را به شاگردان گل محمدی نداد که به گل های بیشتری برسند اما تک گل کاپیتان عالیشاه برای رسیدن به سه امتیاز برای آنها کافی بود.

اضلاع مربع مدعیان از هم باز شد/ جهش پرسپولیس و رنگ زرد استقلال!

اما در دیدارهای روز شنبه که آخرین روز این هفته بود تیم فوتبال هوادار در تهران برابر آلومینیوم اراک به تساوی یک به یک رسید تا دو امتیاز خانگی را از دست بدهد. در دیگر دیدار این روز که آخرین بازی هفته بود دو تیم تراکتور و گل گهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی به پایان رسید تا قلعه نویی و تیمش دو امتیاز مهم را از دست بدهند.

نتایج کامل بازی های هفته شانزدهم لیگ برتر و جدول رده بندی به این ترتیب است:

پنجشنبه ۲۹ دی

* مس رفسنجان ۱ - نساجی مازندران ۱
* ملوان انزلی ۱ - پیکان تهران صفر
* سپاهان اصفهان ۲ - استقلال تهران ۱

جمعه ۳۰ دی

* مس کرمان ۲ - نفت مسجد سلیمان صفر
* پرسپولیس ۱ - ذوب آهن صفر
* صنعت نفت آبادان صفر - فولاد خوزستان صفر

شنبه ۱ بهمن

* هوادار تهران ۱ - آلومینیوم اراک ۱
* تراکتور تبریز ۲ - گل گهر سیرجان ۲

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته شانزدهم

اضلاع مربع مدعیان از هم باز شد/ جهش پرسپولیس و رنگ زرد استقلال!

منبع: مهر
شناسه خبر: 988844

مهمترین اخبار ایران و جهان: